Horner "másképp kívánta megközelíteni" a Red Bull idei teljesítményét; vajon vele már elveszett volna a világbajnoki cím?
Olasz sajtóforrások szerint a Red Bull csapatán belül feszültségek alakultak ki Christian Horner vezetésének utolsó hónapjaiban, mivel a csapatfőnök, aki két évtizeden át irányította az istállót, az idén lemondásra készült. Most, hogy a Red Bull újra a csúcson van, jogosan merül fel a kérdés: ha Horner maradása biztos lett volna, vajon már rég eldőlt volna, hogy a McLaren valamelyik versenyzője diadalmaskodik?
Az utóbbi futamokon fokozatosan vált egyre világosabbá, hogy a Red Bullnak sikerült a fejlesztésekkel fordítani a helyzeten, és most már pályától függően úgy utazhatnak el a versenyhétvégékre, hogy eséllyel szállnak harcba az idény korábbi részében számos esetben érinthetetlennek bizonyuló McLarennel.
Helmut Marko, a Red Bull motorsport-tanácsadója a legutóbbi USA Nagydíj után a német Sky csatornának nyilatkozva kifejtette, hogy bár a megállapítás, miszerint újra versenyben vannak a címért, "kissé eltúlzott", hiszen Max Verstappen hátránya még mindig 40 pont az éllovas Oscar Piastrihoz képest. Ugyanakkor hozzátette: "Öt verseny és két sprint vár ránk, így ha meg tudjuk őrizni ezt a formát, akkor igazán izgalmas csata elé nézhetünk."
A 82 éves osztrák szakember megosztotta véleményét Laurent Mekies júliusi kinevezéséről, hangsúlyozva, hogy ezzel "átalakulás kezdődött". Christian Horner utódja új perspektívát hozott a technikai területen és a munkafolyamatokban egyaránt, ami azt jelenti, hogy már nem vagyunk jelentős hátrányban péntekeken. Max pedig, a Nürburgringen aratott győzelmét követően, rendkívül motiváltan tért vissza. Marko ezután elismerte, hogy "őszintén szólva a nyár során már feladtuk, de most mindenki újra éhes a sikerre."
Verstappen így sértette volna meg a lelked, ha látnokként szóltál volna hozzá
Ahogyan Marko is rámutatott, a Mekies által bevezetett szemléletváltás elengedhetetlen a Red Bull fejlődéséhez. Azonban a funoanalisitecnica.com forrásai szerint nem csupán ez az egyetlen tényező, hiszen Horner már régóta a 2026-os autó fejlesztésére összpontosít.
A lap értesülései alapján a júliusban leváltott csapatfőnök más megközelítést kívánt alkalmazni a rövid- és középtávú programok kezelésében. Úgy tervezte, hogy a következő szezonra a legtöbb erőforrást irányítja, mivel véleménye szerint a jelenlegi projekt már nem nyújtott kellő fejlődési lehetőséget. Az ő meglátása szerint az RB21 már nem tudta ledolgozni a technikai hátrányát az MCL39-cel szemben, így úgy gondolta, hogy értelmetlen lenne tovább fejleszteni egy autót, amely már elérte a fejlesztési határait.
Ez a vélemény nyilvánvalóan burkolt kritikaként értelmezhető Pierre Waché technikai igazgató által irányított részleg felé, ami miatt a hírek szerint sokan üdvözölték a csapatfőnök távozását. Az azóta eltelt időszak pedig világossá tette, hogy az RB21-es modell valóban további fejlesztésre ad lehetőséget, sőt, még izgalmasabb lehetőségeket is tartogathat!
Ezek után joggal merül fel a kérdés, hogy a Hornerrel szembeni bizalmatlanság nem csak, vagy egyáltalán nem az osztrák fél irányából, hanem Milton Keynes-ből indult, és az angliai technológiai központ buktatta meg a szakembert, mert nem értett egyet azzal, hogy a Red Bull feladja az idei évet, és inkább 2026-ra fókuszáljon.
Természetesen, érdemes figyelembe venni, hogy a fejlesztések ütemezése eltérő lehet, és egy-egy újítás megvalósításához általában 2-3 hónapra van szükség. Ezért kérdéses, hogy mely projektek valósulhattak volna meg Horner távozása esetén. Marko az USA Nagydíjat követően megemlítette, hogy van még egy titkos innováció a tarsolyukban, de a bevetés időpontját nem tudta megmondani. Ezen fejlesztés kapcsán elképzelhető, hogy Mekies vezetése kulcsszerepet játszott a megvalósításban, azonban a Monzában bemutatott újítások esetében ez már nem valószínű.



