A Honda végre bemutatta az innovatív V3-as motorral felszerelt motorkerékpárját, amely a jövő technológiáját és a sportos teljesítményt ötvözi.

Az erőforrás még nem volt motoros kerékpár formájában látható, hiszen a kiállításra csupán a jövőbeli, sorozatgyártásra szánt gép szívét és lelkét hozták el, egy vázbölcsőbe elhelyezve. A vállalat mérnökei nem osztottak meg konkrét részleteket arról, hogy melyik motorkerékpárba szánják ezt a blokkot, ám a technológiával kapcsolatos információkkal bőkezűen szolgáltak. Kiemelték, hogy a hengerszög optimális megválasztása lehetővé teszi a tömegközéppont alacsonyan tartását, ezzel csökkentve a vibrációkat, és egyúttal szorosabb, homogénebb hengerrendezést kínál, ami a teljesítmény szempontjából is jelentős előnyöket hordoz.

A V3 konfiguráció már önmagában is lenyűgöző és figyelemfelkeltő innováció, de az igazi újdonság az elektromos kompresszor megjelenésével kezdődik. Ez a fejlesztés minden motorkerékpár-rajongó figyelmét felkelti, hiszen ilyen megoldással még sosem találkozhattunk sorozatgyártású kétkerekű járművek terén. A kompresszor nem a klasszikus kipufogógáz-turbinás elven működik, hanem egy elektromotor segítségével, függetlenül a motor fordulatszámától, folyamatosan juttatja a levegőt az égéstérbe. Ennek köszönhetően már alacsony fordulaton is jelentős nyomatéknövekedés érhető el, ami természetesen közvetlen hatással van a motoron ülő pilóta örömére is, akinek arca egyre szélesebb mosollyal tükrözi a száguldás izgalmát.

Az elektromos hajtás révén nemcsak a hatékonyság növekszik, hanem az intercooler használatára sincs szükség. A kompresszor működése során a turbófeltöltő, amely a kipufogógázok erejére támaszkodik, lényegesen kevesebb hőt generál a motorba beáramló levegő számára. Ez a megoldás nem csupán egyszerűsíti a motor felépítését, hanem helyet és súlyt is megtakarít, így a jármű összességében könnyebb és kompaktabb lesz. Emellett a hűtési rendszerrel kapcsolatos potenciális nyomásveszteségekkel sem kell foglalkoznunk.

A Honda akkor még azt sem kötötte az orrunkra, mely kategóriában debütál az erőforrás, így egyelőre nem lehetett tudni, hogy a sportmotorok, a nakedek vagy a cruiserek szerelmesei örülhetnek-e először. Most azonban, ahogy közeledik az idei EICMA, úgy tűnik, végre lehull a lepel az első sorozatgyártott, V3-as motorral és elektromos kompresszorral szerelt motorkerékpárról, a Honda által most közzétett új klipecske legalábbis erről árulkodik:

Hajrá azok számára, akik ebből a teaserből messzemenő következtetéseket tudnak levonni! A videó végén feltűnő dátum viszont garantálja, hogy már nem kell sokáig tűnődnünk a várakozásról.

Related posts