Vitézy Dávid úgy véli, hogy Lázár János Gyurcsány Ferenc nyomdokaiba lépett, ami új politikai dinamikát hozhat a hazai színtérre. Az összehasonlítás rávilágít arra, hogy a két politikai figura hasonló taktikákat alkalmazott a közéletben, és az ő stratégiá

Vitézy Dávid éles hangú Facebook-bejegyzésben bírálta Lázár János építési és közlekedési minisztert, aki szerinte hamis adatokkal igyekszik szebb fényben feltüntetni a magyar vasúti közlekedés aktuális állapotát.

"Lázár János Gyurcsány Ferenc nyomdokaiba lépett, és teljesen nyilvánvalóan hamis statisztikával házal és veri át az európai statisztikai hivatalt a magyar kormányzat nevében. Mégis, ki hiszi el, hogy 60 százalékot nőtt a MÁV utasszáma? Miközben az IC-k tele voltak és vannak, és semmivel nem járnak sűrűbben, sőt, még annyi kocsi se jut rájuk mint korábban. A legtöbb utast szállító budapesti elővárosi forgalomban semmilyen extra kapacitás nincs, és ugyanannyira zsúfoltak a vonatok, mint pár éve"

Vitézy Dávid kifejtette, hogy számos tényező állhat a háttérben, ami magyarázatot adhat erre a jelenségre. Az adatok elemzése során kiemelte, hogy a statisztikai eltérések mögött gyakran összetett okok húzódnak meg, amelyek között szerepelhetnek gazdasági, társadalmi és környezeti változások is. Ezen tényezők alapos vizsgálata segíthet megérteni, miért mutatnak a számok ilyen irányt, és milyen hatással vannak a jövőbeli trendekre.

Legutóbbi tapasztalataink szerint a magyar statisztika készítése során felfedeztük a trükköt: a Volánbuszt kizárólagosan igénybe vevő vármegyebérletes utasokat a MÁV havi 56 alkalommal utazó vasúti utasként számolja. A Központi Statisztika Hivatal erre reagálva már felhívta a figyelmet az adatok megbízhatatlanságára. Ez nem más, mint egyfajta szélhámosság – a valós problémák eltakarása, hiszen már az IC-vonatokhoz sem jut megfelelő kocsi, és az új kocsik vagy motorvonatok beszerzését is teljes mértékben elakadta az elmúlt ciklusban. Ráadásul még egy autópálya hiba garanciális javítása is meghaladja a szaktárca képességeit – fogalmazott a szakértő.

Hozzátette, hogy a 61%-os növekedés nem egy pontosan mért, számszerűsített adat, mint például a közúti forgalom statisztikái. Inkább olyan "kozmetikázott" számítás, amely az eladott jegyek és bérletek alapján készült, még a legjobb szándék mellett is.

"Ebben óriási módszertani változás volt az új bérletek megjelenése után. Lázár János minisztériuma ugyanis azt írta elő a közlekedési cégeknek, hogy a vármegyebérleteket 56 utasnak, azaz 28 oda-vissza útnak kell számolni havonta. A problémát az Eurostat és a KSH is észrevette, a KSH ezért végül azt közölte, hogy "mivel a 2023-as év adatai már rendelkezésre állnak, és sikerült egyeztetnünk az adatszolgáltatókkal, azt látjuk, hogy a 2023 második negyedévétől kezdődő idősor nem homogén, és nem lehet összehasonlítani az előző időszakkal"." - jelezte a Podmaniczky Mozgalom vezetője.

Related posts