Vitézy Dávid kifejezte elégedetlenségét a Budapest Brand forrásainak megvonása kapcsán, miután többek között arra hívta fel a figyelmet, hogy ez a lépés negatívan befolyásolhatja a főváros fejlődését és marketingstratégiáját.
A múlt héten napvilágra került, hogy 31 munkatárs búcsúzik a Budapest Brand nevű marketingcégtől. A döntés hátterében a közgyűlés többségi szavazása áll, amely Vitézy Dávid javaslatára, valamint Karácsony Gergely főpolgármester támogatásával megszüntette a cég turisztikai, kulturális és városmarketing tevékenységeinek finanszírozását.
Pénteken a Népszava közölt interjút Faix Csabával, a cég vezérigazgatójával, aki maga is távozik a pénzmegvonás miatt. A vezérigazgató az intézkedésről a lapnak többek között azt mondta, hogy a Budapesti Tavaszi Fesztivál végét hozhatja el a Budapest Brand lenullázása, miközben szinte az összes fővárosi szervezésű kulturális programot törölni kell.
Az interjúban felidézték azt is, hogy Barna Judit, a Tisza párt képviselője súlyos vádakat fogalmazott meg a marketingvállalattal kapcsolatban, felemlegetve például egy olyan tanulmányt, amely oldalanként 148 ezer forintba került. Faix Csaba erre úgy reagált, megérte, és hogy "egy tanulmány természetesen pénzbe kerül", amit ki is fizettek.
Vitézy Dávid pénteken délben a közösségi platformokon osztotta meg véleményét az interjúval kapcsolatban, kijelentve, hogy:
A Budapest Brand marketingügynökség helyett 2025-ben a főváros inkább az útfelújításokra, a hajléktalanellátás javítására, az állatvédelem támogatására és a BKK-rendészet fejlesztésére fordítja forrásait.
A fővárosi képviselő egy friss bejegyzésében a pénzelvonás szükségességét hangsúlyozta, kiemelve, hogy a Budapest Brand személyi jellegű kiadásai a hivatalos 2023-as beszámoló alapján 789 millió forintra rúgtak, mindezt 72 fős létszám mellett. A képviselő véleménye szerint ez azt jelenti, hogy havonta egy főre jutó átlagos személyi költség 913 ezer forintot tesz ki, ami jelentősen meghaladja a főváros számos jelentős kulturális intézményének hasonló mutatóit.
Ezen a helyzeten a fővárosi képviselő kifejezte aggodalmát a pénzmegvonás miatt távozó vezérigazgatóval szemben, különösen amiatt, hogy ő és helyettese, Bakó Ágnes tavaly 8-8 millió forint prémiumot kaptak. Ez az összeg alig marad el a fővárosi nagyvállalatok, mint a BKK, BKV, BKM és a Vízművek vezetőinek juttatásaitól.
Vitézy kiemelte, hogy a Fővárosi Közgyűlés minden frakciója, valamint a főpolgármester is egyetértett abban, hogy radikálisan csökkenteni kell a közpénzekből működő városi marketingügynökség költségvetési forrásait. A Brand eddigi pénzügyi kereteit ugyanis a közgyűlés az idei évben valóban átcsoportosítja olyan fontos célokra, mint az útfelújítás, a hajléktalanellátás, az állatvédelem és a BKK-rendészet.
“A nyilvánosság előtt zajló viták következtében az utóbbi időszakban komoly korrupciógyanú merült fel egy másik frakció részéről a Brand működésével kapcsolatban. Felmerült a gyanú, hogy mesterséges intelligencia által generált, többmilliós kamutanulmányok készültek. Ezen ügyek alapos kivizsgálása elengedhetetlen, még akkor is, ha a Brand vezérigazgatója az utóbbi hetekben folyamatosan interjúkban fejezi ki elégedetlenségét, és bírálja a saját tulajdonosát, a Fővárosi Közgyűlést a költségvetési döntések miatt” - nyilatkozott a fővárosi képviselő.