Lenyűgöző és elbűvölő sportautó, a 880 lóerős Ferrari 296 Speciale, amely egyedülálló teljesítményével és formájával rabul ejti az autórajongók szívét.

Egyetlen lóerő csupán 1,6 kilogrammot köteles magával cipelni, ami már önmagában is árulkodó jel arról, hogy a plug-in hibrid Ferrari 296 Speciale egy rendkívül dinamikus és agilis sportautó. Ráadásul a megjelenése is lenyűgöző, esztétikája valódi mestermű.

A Ferrari 296 Speciale egy új mérföldkő a sportautók világában: erősebb, könnyebb és élesebb, mint valaha. A hathengeres turbómotor és a konnektorról tölthető hibrid hajtás révén olyan legendás elődök örökségét viszi tovább, mint a 360 Challenge, a 430 Scuderia, a szívómotoros 458 Speciale és a 488 Pista. Ezek az autók nem csupán a közúti használatra készültek; minden egyes részletük a versenypálya iránti vágyat tükrözi. A hajtás teljesítménye és a vezetési élmény felejthetetlen, hiszen bár rendszámmal rendelkeznek, szívük mélyén igazi versenyautók.

Szénszál erősítésű műanyag vázas kagylóülések vannak az utastérben, melyekhez akár versenyautós, több ponton rögzített öveket is lehet csatlakoztatni. Ez a biztonság mellett azért is fontos, mert a vezető szorosan az ülésbe kötve sokkal jobban érzi az autó mozgását és minimalizálja a felesleges mozdulatokat is, ezek pedig minimum értékes ezredmásodperceket jelentenek a köridőben. Megkönnyíti a Ferrari kezelhetőségét az új kormány is, melyre a korábbi érintőkapcsolók helyett fizikai gombok kerültek.

Mivel a hosszú utazásokhoz inkább a Purosangue a megfelelő választás, ezért a 296 Specialéban nem a csomagtér kapta a főszerepet. Az átdolgozott aerodinamikai megoldások révén a Ferrari orrában 169 literes tárolóhely áll rendelkezésre a holmik és a plug-in hibrid hajtáshoz szükséges töltőkábelek számára. Emellett az ülések mögött további 112 literes kapacitás várja az opcionálisan elérhető, kifejezetten ehhez a modellhez tervezett poggyászokat.

A lökhárítók agresszívabb formavilága azonnal felhívja magára a figyelmet, hiszen a nagyobb hűtőnyílások célja, hogy maximálisan támogassák a hathengeres turbómotor, a hibrid hajtás és a fékek hőszabályozását. A hátsó lámpák fölé emelkedő két kis szárny mellett aktív légterelő is található, amely tovább fokozza a jármű dinamikáját. Az apró élek és nyílások mindenütt jelen vannak, de mindegyiknek megvan a maga funkciója. Ezek az apró aerodinamikai megoldások 250 km/órás sebességnél lenyűgöző, 435 kilogramm leszorítóerőt generálnak. A 296-os formája így egyensúlyba hozza a sportosságot és az eleganciát, mindezt a Speciale karakterének megfelelően, egy cseppnyi vadító szellemmel fűszerezve.

A Ferrari 296 Speciale száraz tömege 1410 kilogramm, míg a nyitható keménytetővel rendelkező 296 Speciale Aperta 50 kilogrammal nehezebb. Az új modell a hagyományos V8-as motorokhoz képest két dugattyúval kevesebb üzemeltet, viszont egy villanymotorral is bővült, amely a 7,45 kWh kapacitású akkumulátorból nyeri az energiát. Ez a hibrid rendszer lehetővé teszi, hogy zéró emissziós üzemmódban körülbelül 25 kilométert lehessen megtenni, de ez a funkció nem a gazdaságosságot szolgálja. A Ferrari mérnökei elsősorban a teljesítmény növelésére összpontosítottak, így a plug-in hibrid technológia inkább az autó dinamikáját fokozza, mintsem a fogyasztás csökkentését célozza meg.

A 296 Speciale egyedülálló teljesítményével és technikai megoldásaival tűnik ki elődjei közül. E modell szívében egy 120 fokos hengerszögű, 3,0 literes, kétturbós V6-os motor dübörög, amely szárazkarteres kenéssel működik. A motor impozáns 700 lóerős teljesítményt és 755 newtonméter csúcsnyomatékot nyújt, és egy nyolcfokozatú duplakuplungos automata váltó kapcsolódik hozzá. A 296 Speciale tisztán hátsókerék-hajtású, ami tovább fokozza a vezetési élményt. A modellhez tartozó 180 lóerős villanymotorral együtt a rendszer teljesítménye eléri a 880 lóerőt, ami felülmúlja a Ferrari ikonikus 12 hengeres motorját is. A Ferrari híres Fiorano tesztpályáján a 296 Speciale lenyűgöző 1 perc 19 másodperces idő alatt teljesít egy kört, bizonyítva ezzel a sportautó lenyűgöző dinamizmusát és precizitását.

Related posts