Amerika Kína ellen a saját eszközeivel vívná meg a harcát.

Látványos dizájn, innovatív akkumulátor megoldások és csúcstechnológiás digitális rendszerek – ez az, amit a kínai elektromos autógyártók kínálnak a globális piac számára, és ennek szellemében készül a Chrysler is.

Idén ünnepli a Chrysler a centenáriumát, ami különleges mérföldkő a márka életében. Noha a Stellantis észak-amerikai leányvállalatai mostanság nem éppen rózsás helyzetben vannak, a cégnek el kell köteleznie magát a jövő iránt. Ennek szellemében merész tervekkel álltak elő: a jelenlegi, mindössze egy modellből álló kínálatukat a közeljövőben háromra bővítik.

Eredetileg négy izgalmas újdonság bevezetését tervezték, azonban a 2022-ben bemutatott Chrysler Airflow tanulmányautó sorozatgyártásának fejlesztését váratlanul elhalasztották - ami meglepő, hiszen az autó bevezetését 2025-re tervezték. Helyette viszont érkezik a Pacifica hibrid buszlimuzin új generációja, egy még nem részletezett szabadidőjármű, valamint a Halcyon tanulmányautó szériaváltozata (melyeket a képeinken láthatunk).

Ez egy igazán figyelemre méltó esemény, hiszen a tavaly bemutatott Halcyon nem éppen a klasszikus értelemben vett tömegautó. A Stellantis STLA Large padlólemezére épített jármű – amely garantáltan 800V-os elektromos architektúrával, nagy kapacitású akkumulátorral, kiemelkedő motorteljesítménnyel és fejlett mesterséges intelligencián alapuló online technológiákkal rendelkezik – tele van különleges és innovatív megoldásokkal.

A karosszéria áramlástani jellemzőit a végletekig optimalizálták, az akkumulátor speciális összetétele kisebb környezeti terhelést és olcsóbb gyárthatóságot ígér, tölteni pedig vezeték nélkül, indukciós rendszerrel lehet. Ehhez jönnek a 4. szintű önvezető képességek, a szinte teljes egészében újrahasznosított anyagokból gyártott. Sokáig sorolhatnánk a Halcyon által vázolt lehetőségeket, de felesleges, mivel ezek egy része (elhomályosítható szélvédő, önmagát mesterséges intelligencia segítségével átvariáló belső tér, stb.) úgysem kerül gyártásba.

A formaterv természetesen - kissé leegyszerűsítve - változatlan maradhat, sőt, elengedhetetlen, hogy így is legyen. Ez azt eredményezi, hogy váratlan módon a Chrysler készítheti el a cégcsoport legizgalmasabb autóját, miközben a házon belüli versenyfelállásra is hatással van, különösen az Alfa Romeo és Maserati számára. Érdekesség, hogy a Maserati nemrégiben elvetette elektromos szupersportkocsijának terveit, így nem lesznek konkurensek a vásárlókért folytatott harcban.

A valódi kihívás előtt áll a Chrysler, hiszen meg kell küzdenie a kínai villanyautó-gyártók egyre növekvő dominanciájával. Ehhez elengedhetetlen, hogy elérhető árú modelleket kínáljon, de nem szabad elfelejtenie, hogy szakértelmét is be kell bizonyítania ezen a téren. A Halcyon szintű innovációk már-már elvárásnak számítanak, hiszen a versenytársak is lenyűgöző formákkal és fejlett technológiákkal rukkolnak elő a sorozatgyártás során. Gondoljunk csak az ugrani képes Yangwang U9-re vagy az extrém futóművezérlést felvonultató Nio ET9-re – ezek az autók valóban új szintet képviselnek a piacon.

Related posts