Sainz elmélyült a gondolataiba, amikor arra a kérdésre kereste a választ, vajon megfelel-e a csapat elvárásainak. | M4 Sport

Carlos Sainz elárulta, közel került ahhoz, hogy "ellent mondjon" csapatának, a Williamsnek az imolai verseny elején, miután a korai kerékcsere, amire kihívták korábban "sosem volt tervbe véve."

Bár Carlos Sainz ismét sikeresen szerzett pontokat, a szombati időmérőn nyújtott kiemelkedő teljesítményét nem tudta maradéktalanul kihasználni Imolában. A verseny során végül "csupán" a hatodik helyen zárta a futamot, holott a rajtrácsról éppen onnan indult.

A verseny kimenetele elsősorban a stratégiai döntések mentén alakult: Sainz a tizenegyedik körben váltott gumikra, és több vetélytársához hasonlóan hátrányba került, amikor azok, akik tovább a pályán maradtak, kihasználták a virtuális biztonsági autós fázis előnyeit. A tapasztalt spanyol már a csapatrádión kifejezte elégedetlenségét a taktikai lépésekkel kapcsolatban, majd a futam végén bevallotta, hogy néhány pillanatra az is megfordult a fejében, hogy figyelmen kívül hagyja a csapat utasításait.

Tehát nem siet a kerékcserével, és ezt azzal indokolta, hogy a versenyt megelőző stratégiai megbeszélések során "sosem merült fel", hogy ilyen korán végrehajtanák a szóban forgó kerékcserét.

"Ha teljesen őszinte akarok lenni, sosem gondoltam volna, hogy ilyen korán ki fogunk állni" – mondta a versenyt követően. "Senki nem adott előzetes figyelmeztetést arról, hogy be kell lépnünk. Így amikor elhangzott a jelzés, majdnem azon voltam, hogy visszautasítom a kiállást és nem követem az utasítást. De a csapatjátékos mivoltom miatt tudom, hogy a többieknek valószínűleg több információjuk van, mint nekem."

"Ezért döntöttem úgy, hogy követem az utasítást, mert hátha felfedezek valami olyat, amit eddig nem vettem észre. Valóban, abban az időszakban mindenki küzdött egy kicsit, de mindig akad egy olyan szakasz, amikor a gumik teljesítménye gyengébben alakul, majd aztán újra helyreáll. És mindannyian tudjuk, mennyi áldozatot jelent a pályapozíció feladása" - fejtette ki.

"Mi viszont úgy döntöttünk, hogy elállunk a pályapozíciótól (Charles) Leclerc-rel és az egy kiállásos versenyzőkkel szemben, tehát a mezőny jelentős részével. Ezért mindenképp meglepetésként ért minket. A nyolcadik helyezéssel nem lehetünk teljesen elégedettek, hiszen volt olyan pillanat is, amikor tizenötödik helyen álltam. Akkor nem is hittem, hogy pontot tudok szerezni, de onnan sikerült remekül felzárkóznom" - hangsúlyozta.

"Egyszerűen nem tudtuk a legjobbat kihozni magunkból vasárnap. Ez már a második alkalom, hogy így járunk. Sok lehetőséget elszalasztottunk, hiszen az első körök után jó helyzetben voltunk, támadtunk, és gyorsabbak voltunk, mint az Aston Martin, valamint a Mercedes is előttünk. Nem vagyok biztos benne, hogy Leclerc korai kiállását túlreagáltuk-e, de nyilvánvaló, hogy hamar döntöttünk a pit stop mellett. Ezt követően a taktikai elképzeléseink sajnos nem váltak valóra" - ismerte el.

"Frusztráltnak érzem magam, mert ez már nem az első eset, hogy vasárnap jelentős pontokat veszítünk. Számtalanszor hangsúlyoztam a csapatnak, hogy ezeket a hibákat most kell elkövetnünk, hogy tanulhassunk belőlük. Ugyanakkor muszáj lépnünk, mert úgy érzem, kezd túlzottan elszaladni velünk a pontvesztés. Nyilvánvaló, hogy javítanunk kell a kommunikáción, azon, ahogy a versenyek során értjük egymást. Ez mindig is az egyik erősségem volt."

Related posts