Paolo Genovese és a "Túlagyalt randevú" című filmje egy különleges utazásra hív minket, ahol a szerelem és a kapcsolataink mélységeit kutatjuk. A rendező, aki már korábban is lenyűgözött minket gondolatébresztő történeteivel, most egy újabb szórakoztató,

Guinness-rekord a színház világában: Paolo Genovese Teljesen idegenek című olasz filmjének színpadi változatát eddig egy híján ötven országban láthatta a közönség. Új filmje, a Túlagyalt randevú vajon milyen sikerrel fut majd a mozikban?
Olaszországban, ahol egymilliós nézőszámnál már sikeresnek mondható egy film, a Teljesen idegenekre négymillióan váltottak jegyet. Paolo Genovese ezzel a bombasztikus kasszasikerrel minden idők egyik legnevesebb olasz vígjátékrendezője lett. 2016-ban a legjobb film és a legjobb forgatókönyv kategóriájában hazájában elnyerte a legrangosabb elismerést, a David di Donatello-díjat. Forgatókönyvíróként ma olyan alkotásokkal büszkélkedhet, mint az Ismerjük egymást?, az Elhagyott pasik klubja vagy az Oltári tévedések, rendezőként a Jártál már a Holdon? után és a Hátralévő életem első napja előtt jutott el a világraszóló elismerésig. Ez utóbbi főszereplője Toni Servillo, aki élőhalott idegenvezetőként viszi az öngyilkosjelölteket a haláluk utáni állapotba, s miután láthatatlanná válnak, megmutatja nekik, hogyan élik meg elvesztésüket itt hagyott szeretteik. Egy hetet kapnak titokzatos mentőangyaluktól, hogy belelássanak, milyen lett a világ nélkülük.
A "Teljesen idegenek" című filmnek cseh és magyar feldolgozása is létezik. A cseh változatot Zuzana Mariánková készítette el "Ismeretlen ismerősök" címmel, a neves forgatókönyvíró, Petr Jarchovský támogatásával. A magyar remake-et Goda Krisztina rendezte, amely két évvel az olasz eredeti bemutatója után készült el. A filmben olyan tehetséges színészek szerepelnek, mint Szávai Viktória, Mészáros Béla, Bata Éva, Hevér Gábor, Törőcsik Franciska, Lengyel Tamás és Elek Ferenc. A történet lényege, hogy hét jó barát egy közös vacsorán összegyűlik, majd úgy döntenek, hogy mindenki leteszi a mobiltelefonját az asztalra. A szabály az, hogy minden bejövő üzenetet és hívást megosztanak a többiekkel, így felfedik titkaikat, amelyek váratlan és kínos helyzetekhez vezetnek. Az események során a barátságok próbára tétetnek, és a nevetés mellett számos meglepetés is vár ránk.
A film színpadi változatát Hargitai Iván rendezésében 2019 februárjában a Komáromi Jókai Színház is bemutatta. Bandor Éva Annát formálta meg a darabban.
„A szerepem iránti lelkesedésem határtalan – meséli izgatottan. – Emlékszem, hogy már az olvasópróba után olyan lelkesedéssel vágtunk bele, ami csak egy igazán különleges szöveg felfedezésekor érezhető. Ez a darab mélyen belemerül a titkokkal teli mobiltelefonos világunkba, ami rendkívül izgalmas. A játék feszültségét az adja, hogy a rejtélyek sokszor hazugságokkal fonódnak össze. Genovese pedig rendkívül érzékenyen közelítette meg a témát. Megragadta a lényeget. Mindenki felfedezheti a saját bűneit és elhallgatásait a színpadon. A történet felépítése gyönyörűen kidolgozott. Hét ember barátként gyűlik össze, majd a végén úgy búcsúznak, mint teljesen idegenek. Ennek az átalakulásnak a kulcsa pedig nem más, mint a huszadik század technológiai csodája, a mobiltelefon."
Paolo Genovese legújabb romantikus vígjátéka, a Túlagyalt randevú, friss és szórakoztató megközelítésben tárja elénk a szerelem bonyolult világát. A film középpontjában két szerelmes belső énje áll, akik egy váratlan találkozón találkoznak, miközben a Teljesen idegenekben megismert párok újra összeállnak. Piero és Lara randevúja egyetlen este alatt bontakozik ki a nő otthonában, ahol barátaik "láthatatlanul" figyelik a történéseket. Ahogy a két főszereplő közti dinamika felforrósodik, világossá válik, hogy mindketten különböző aspektusokat képviselnek önmagukból. A történet izgalmas fordulatai és a karakterek mélysége garantáltan felkeltik a nézők érdeklődését, de a részletekbe nem merülhetünk el, hogy megőrizzük a meglepetés varázsát.
"Az első randevú mindig izgalmas és különleges élmény, hiszen mindannyian igyekszünk a legelőnyösebb oldalunkat mutatni - mesélte a Karlovy Vary-i fesztiválon az önreflexióra épülő film olasz rendezője. - Reggelente már ébredés után is hangok zengenek a fejemben. Mit válasszak reggelire? Csokis croissant-t vagy tükörtojást? Kérdezem magamtól. De nem sokáig tétovázom, mert egy másik hang azonnal közbeszól: ne egyél semmit, eléggé túlsúlyos vagy, elég lesz a kávé. Általában a megérzéseimre hallgatok."
A Túlagyalt randevú koncepciója már régóta foglalkoztatja a gondolataimat.
Huszonöt évvel ezelőtt, amikor reklámfilmek rendezésével foglalkoztam, a televízió képernyőjén rengeteg izgalmas műsor futott, amelyek teljes mértékben lekötötték a figyelmemet. Ezzel párhuzamosan kezdtem el mélyebben beleásni magam az agy rejtélyes működésébe. Öt évvel később, tehát húsz esztendővel ezelőtt, forgattam egy rövidfilmet, amelynek címe „Nincs üzenet a rögzítőn” volt. A film középpontjában egy kettős személyiségű férfi állt, akinek hol a visszahúzódó, hol a magabiztos oldala lépett előtérbe. Ezért úgy döntöttem, hogy a szerepet két különböző színész formálja meg. A „Túlagyalt randevú” című munkámat négy éve írtam, amelyben egy találkozóra készülő pár fejében megszólaló hangokat próbáltam megragadni. Ilyenkor az ember különféle érzelmi állapotokon megy keresztül: félelem, izgalom, kíváncsiság, határozottság, bizonytalanság, reménykedés és kétségbeesés váltakoznak. Hol ezt, hol azt éli át.
Piero és Lara érett, tapasztalt hősökké váltak az életük során. Piero ötvenéves, elvált, és van egy gyermeke, aki már felnőtt. Bár a fiatalság már mögötte van, még mindig bőven van benne energia az új kalandokhoz. Lara, harmincöt éves, szintén éli a saját útját, komoly elvárásokkal és ambíciókkal a jövőre nézve. Mindketten tudják, hogy az élet nem áll meg, és készen állnak felfedezni a második esélyek világát.
Felnőtt fejjel egészen másképp zajlik az ismerkedés, mint fiatalabb korban. Ha az online térben történik, az írásos formátum lehetőséget ad arra, hogy alaposabban átgondoljuk a válaszainkat. Ráadásul így több lehetőségünk is van, hogy egyszerre több emberrel ismerkedjünk. Szemtől szemben viszont a dolgok sokkal gyorsabban zajlanak, és a kérdésekre adott válaszok is azonnal megszületnek. Ilyenkor azonnal meg kell mutatnod magad, ami egy sokkal őszintébb interakciót eredményez. A mobiltelefon mára szinte elválaszthatatlan részévé vált mindennapjainknak, szinte a második agyunkká nőtte ki magát. Minden titkunkat neki mondjuk el, amit csak megosztunk valakivel. Egyedül a PIN kód az, ami az agyunk számára nem szükséges. Ebben rejlik a lényegi eltérés.
A filmben található egy romantikus jelenet, amely meglepő módon eltér a rendező eddigi stílusától.
Most éreztem, hogy elérkezett az idő, hiszen a szex alapvető szerepet tölt be a kapcsolatok dinamikájában. Ebben a szituációban is azt szerettem volna bemutatni, mi zajlik a férfi és a nő elméjében. A jelenet megírása volt az, ami a legjobban aggasztott, ezért hagytam utoljára. Ez bizonyult a legnagyobb kihívásnak számomra. Csak nem sokkal az első forgatási nap előtt született meg a végső változat.
Hogy miről szól a következő filmje az ötvenkilenc éves, előbb gazdaságtudományi szakon végzett római rendezőnek?