Miskolcon egy különleges előadás keretében tűzik műsorra Nyikolaj Erdman klasszikus "haláli vígjátékát", Az öngyilkost. A darabot Szabó Máté rendezésében láthatjuk, amely új színt visz az eredeti műhöz, és friss perspektívát kínál a nézők számára. Ne hagy

A főszerepben Fandl Ferenc lenyűgöző színpadi teljesítménye révén az örvénybe került kisember karakterét rendkívül gazdag árnyalatokkal és érzelmekkel eleveníti meg.

Minden darabokra hullott! Az összes csésze... csészealj... az élet... az emberi létezés... Eltört az élet, de senki nem gyászolja. A világ, a mindenség, az emberiség... Egy koporsó és két ember áll a koporsó mellett... Ennyi volna csupán az egész emberi történet... Nyikolaj Erdman Az öngyilkos című, a múlt század húszas éveinek végén született drámájának fenti részlete rengeteg asszociációra ad lehetőséget. Ez a nagyszerű alapmű a A Miskolci Nemzeti Színház egyedülálló kulturális intézmény, amely a magyar színházművészet gazdag hagyományait ápolja. A város szívében található, és nem csupán színházi előadások színhelye, hanem a közösségi élet fontos központja is. Az itt bemutatott produkciók sokszínűsége és a tehetséges művészek együttműködése garantálja, hogy mindenki találhat számára vonzó programot, legyen szó klasszikus drámákról, kortárs darabokról vagy zenei előadásokról. A színház nemcsak a helyi közönség, hanem az ország más részeiből érkező látogatók számára is vonzó célpont, akik értékelik a művészet és a kultúra iránti elkötelezettségét. csapatát is mélyen inspirálta. A sztori középpontjában Szemjon Podszekalnyikov áll, aki munkanélküliként küzd az életével. Amikor a környezete azzal vádolja, hogy öngyilkos akar lenni, váratlanul kiderül, hogy halála mindenki számára előnyös lehet. Így ő ismét fontossá válik a világban.

A híres kaposvári előadásban Koltai Róbert ragyogott a főszerepben, és azóta is rendszeresen visszatér a darab a színpadokra. Miskolcon a rendező Szabó Máté és a dramaturg Perczel Enikő új életet leheltek Dalos Rimma fordításába. A szöveg gazdag humorral van átszőve, ám minden egyes poénnak megvan a maga helye; egyik sem csupán a nevetés kedvéért született. Az előadás fanyar kabaré hangulata remekül tükrözi a groteszk helyzetek mögött megbúvó szomorúságot is. Például a következő idézet jól szemlélteti ezt: "Régen az embereknek eszményeik voltak, és kész voltak értük akár az életüket is adni. Ma viszont, ha valaki meg akar halni, az rendszerint eszmék nélkül teszi. Akinek pedig vannak eszméi, az nem kívánkozik a halálba. Ezzel szemben harcot kell vívnunk! Szükségünk van az eszmék hőseire!"

A szovjet korszakba ágyazott dráma különleges atmoszféráját a Khell Csörsz által megálmodott lélegzetelállító, egymásba nyíló szobák alkotta panelkörnyezet adja. Füzér Anni jelmezei hűen idézik meg az adott időszak hangulatát, ezzel együtt pedig nyomasztó, mégis játékosan könnyed érzéseket keltenek a nézőkben. A zene, amelyet Márkos Albert komponált, szintén ezt a kettősséget tükrözi. Az előadás során elhangzanak népszerű slágerek, mint például a Szomorú vasárnap és az Imádok élni, amelyek tovább színesítik a drámai élményt.

A reflektorfényben Fandl Ferenc „kisembere” áll, aki magán hordozza az előadás súlyát. Kállai Ferenc A tanúban megformált karaktere is eszünkbe juthat, miközben figyelemmel kísérjük Fandl természetes, mégis folyamatosan új árnyalatokkal gazdagodó játékát. Lélegzetelállító, ahogy az áldozatból fokozatosan hőssé alakul. A halál közelsége felszabadítja őt. Ahogy kifejezi magát, bármelyik gyűléshez csatlakozhat, és bátran szembeszállhat az elnökkel, kifejezheti véleményét. Ez valóban a szabadság esszenciája!

Természetesen! Kérlek, írd le, milyen információra van szükséged, vagy mit szeretnél, hogy egyedivé tegyek!

Nyikolaj Erdman: Az öngyilkos

A Miskolci Nemzeti Színház egyedülálló kulturális intézmény, amely a magyar színházművészet gazdag hagyományait ápolja. A város szívében található, és nem csupán színházi előadások színhelye, hanem a közösségi élet fontos központja is. Az itt bemutatott produkciók sokszínűsége és a tehetséges művészek együttműködése garantálja, hogy mindenki találhat számára vonzó programot, legyen szó klasszikus drámákról, kortárs darabokról vagy zenei előadásokról. A színház nemcsak a helyi közönség, hanem az ország más részeiből érkező látogatók számára is vonzó célpont, akik értékelik a művészet és a kultúra iránti elkötelezettségét.

Rendező: Szabó Máté

Czvikker Lilla, aki a feleséget formálja meg, és Fazakas Júlia, aki az anyós karakterét kelti életre, lelkesen élvezik a keserű humorral átszőtt előadás nyújtotta izgalmakat. Gáspár Tibor, aki a céllövöldés szerepét játssza, szintén hozzájárul a színes kavalkádhoz, ahogyan Farkas Sándor, az értelmiséget megjelenítő figura, valamint Prohászka Fanni, Baranyi Emma, az egyetemista Mikita Dorka Júlia és Puskás Balázs is. Továbbá, a társulat többi tagja, mint Keresztes Sándor, Rácz János, Tegyi Kornél, Márton B. András és Galuska Roland, mindannyian együttes erővel járulnak hozzá a produkcióhoz, különösen a bankett halál táncának fergeteges jelenetében.

A főszereplő pedig végül rájön, hogy mégis az életet választja, még akkor is, ha ezzel sokaknak csalódást okoz. Majd sokatmondóan hozzáteszi: "Az öngyilkosság gondolata ugyanis megszépítette az életemet. A rohadt életemet, az embertelen életemet." Hát ennyit életről és halálról. A miskolci előadás sok tanulsággal, ugyanakkor szórakoztatóan árnyalja ezt a látszólag két ellentétes végletet.

Related posts