Nyár: a befektetési lehetőségek aranytartaléka! Fedezd fel, mely vállalatok profitálnak a nyaralási lázból!

A nyár nem csupán a szórakozás, a pihenés és az utazás varázslatos időszaka, hanem a költekezés ideje is. Ekkor a nyaralók általában hajlamosak nagyobb összegeket költeni, amely lehetőséget teremt a vállalatok számára is, hiszen számukra a nyári hónapok gyakran az év legprofitablebb időszakát jelentik. Az XTB szakértői több olyan céget emeltek ki, amelyek számára a nyári szezon a legnagyobb bevételeket generálja, így a vállalkozások versenyeznek, hogy kielégítsék a nyaralók igényeit és elvárásait.
A nyaralás a legtöbb ember számára a tengerparti pihenést jelenti, amihez gyakran a leggyorsabb megoldás a repülőút. Európában a Ryanair, a kontinens legnagyobb légitársasága verhetetlen ebben a szegmensben. Az ír cég hagyományosan milliós profitot termel a nyári hónapokban. Matej Bajzík elemző szerint például tavaly a harmadik negyedévben a Ryanair profitja négyszeresére nőtt az előző év azonos időszakához képest, részvényei pedig augusztusban 10,31%-kal emelkedtek.
A nyaralás előkészületeinek fontos eleme a nyári divat is. Ezen a téren a spanyol Inditex cég, amely a Zara, Bershka és Pull&Bear márkákat birtokolja, kiemelkedő szereplő. A 2024 harmadik negyedévében az Inditex eladásai 6,8%-kal emelkedtek, miközben augusztusban a részvényei is 9,14%-kal nőttek. Noha a vállalat részvényei jelenleg nem a legjobban teljesítenek, a nyári időszak további lehetőségeket rejthet a növekedésre.
A nyaralók szállásválasztásakor sok tényezőt mérlegelnek: all-inclusive ellátás, tengerpart közelsége, medence vagy éppen felnőttbarát környezet. Ha nem utazási irodával utaznak, a foglalás kulcsfontosságú. E téren két nagy szereplő emelkedik ki: az Airbnb és a Booking.com.
- teszi hozzá az XTB elemzője.
A nyár elmaradhatatlan kísérője a fagylalt, és ebben az Unilever kiemelkedő szereplőként tündököl, hiszen a szezon során számos Magnum jégkrémet értékesít. Tavaly a harmadik negyedév különösen sikeresnek bizonyult, a jégkrémpiac körülbelül 10%-os növekedést mutatott, ami messze túlszárnyalta a vállalat egyéb termékkategóriáinak teljesítményét. Az újonnan bemutatott termékek, például a Magnum Bon Bons, kifejezetten a fiatalabb fogyasztói réteget célozták meg. Ennek eredményeként az Unilever részvényei 2,59%-os növekedést könyvelhettek el.
A nyári, pihentető napokon sokan inkább a streaming tartalmak irányába fordulnak. A Netflix kínálatában megtalálható sorozatok, mint az Adolescence, a Squid Game vagy a Legacy, hatalmas népszerűségnek örvendenek, milliós nézőt vonzva. Bajzík megjegyzi, hogy a nyári időszak a Netflix számára különösen kedvező, hiszen tavaly augusztusban a részvényei 12,24%-os emelkedést mutattak.