Eladó egy különleges BMW, amely valójában nem létezik! Ez a fantáziadús autó a legújabb technológiai újításokat és egyedi dizájnt ötvözi, olyan jellemzőkkel, amelyek csak a képzelet határain belül léteznek. Ha szeretnéd birtokolni ezt a különleges járműve
A BMW sosem gyártott utcai kombit a 7-es sorozatból, de mégis feltűnt egy különleges eladó példány.
Az Audi A8, a Mercedes-Benz S-osztály vagy a BMW 7-es sorozat klasszikus luxuslimuzinok, amelyek legfeljebb gondolat kísérlet, egy-egy prototípus erejéig alakultak kombivá.
A BMW hivatalosan 1987-ben mutatta be első kombi modelljét, amely az ikonikus 3-as sorozat E30-as változatából született. Érdekesség, hogy az 1977 és 1986 között gyártott BMW 7-es sorozat kizárólag négyajtós kivitelben volt elérhető. Azonban már ekkor is akadtak olyan vásárlók, akik praktikusabb variációkat kerestek a bajor gyártó kínálatából. Számukra alternatív megoldásként karosszériaépítő cégek, mint például a BINZ, az Universal és a Crayford kínáltak egyedi átalakításokat.
Ezek a vállalkozások páncélozással, mentőautó vagy más egyedi felépítmények építése során szerzett tapasztalatukat kamatoztatták a gazdag vevők igényének kielégítésére. Vásárlók, akik olyan autót szeretnének, amelyet egyébként az adott márka nem kínált. Így volt például Brunei szultánjának kombija Mercedes-Benz S-osztályból.
Jelenleg eladó egy igazi különlegesség: egy 1983-as BMW 735i Touring. Első pillantásra úgy tűnik, mint egy sorozatgyártású modell, de valójában egyedi átalakítással rendelkezik. A hírek szerint csupán három darab készült az E23-as kombiból, amelyeket egy BMW márkakereskedő kínált annak idején, és mindhárom példány különbözik egymástól. A legszembetűnőbb eltérés a hátsó lámpákban és ennek megfelelően a hátsó ajtó kialakításában rejlik. A pontos származásuk kérdéses: nem világos, hogy az autókat az Euler maga építette, vagy csak megrendelésre készíttette a Crayford céggel, akik valószínűleg a gyártásért feleltek.
Az akkori 7-es sorozat lámpái túl nagyok voltak és így rosszabb volt a rakodhatóság, erre adott választ az itt látható megoldás, ahol is a BMW 2002-es lámpáit alkalmazták. A hátsó ajtó hozza ugyanazokat a megoldásokat, mintha gyári lenne, van rajta ablaktörlő, megfelelő zár, és olyan rendszámtábla hely, amelyre az európai és amerikai rendszám is elfér.
Ez éppen jól jött, mivel az egyik modell egy időre a tengerentúlon tartózkodott, egy olyan vevőnél, aki nyilvánvalóan vonzódott a különleges darabokhoz. Garázsában ott pihent egy INKA által átalakított 628i Cabriolet, ami csak tovább erősítette a gyűjteménye egyediségét. Ekkor kerültek az autóra az oldalsó helyzetjelzők, amelyek a tengerentúlon kötelezővé váltak.
Egy ilyen autó mesés történeteiben számos legenda bújik meg. Az egyik leghíresebb anekdota szerint az autó Németországban soha nem kapott forgalmi engedélyt, mivel az átalakítások állítólag gyengítették az autó szerkezetét.
Jól megfigyelhető, hogy az eredeti 7-es modell masszív D oszlopa helyett egy sokkal filigránabb elem került beépítésre, ami egyben eltünteti a BMW-k ikonikus Hofmeister-Knick formatervezési részletét a hátsó ajtón. Ennek ellenére a kiegészítő ablakokkal kombinálva az autó összképe mégis harmonikusnak hat.
A tetőcsomagtartó sem maradt figyelmen kívül, hiszen a Mercedes-Benz W123 kombi inspirálta a tervezését. A csomagtartó belső dizájnja is igényes lett, hiszen világos szövet borítja, ami eleganciát kölcsönöz neki. A tető, a csomagtérajtó és a pótkerék is ízlésesen kárpitozott, a részletekre fordított figyelem pedig szembetűnő. A csomagtér tekintetében egyedülálló megoldásokat kínál, de az autó többi része, mint a 7-es sorozat többi modellje, ugyanazt a kifinomult eleganciát és minőséget tükrözi.
A hajtáslánc szoros rokonságban áll a klasszikus BMW 735i-vel, amelyet egy 3430 köbcentis V8-as benzinmotor hajt meg automata sebességváltón keresztül, így biztosítva a hátsó kerekek dinamikus meghajtását. Érdekes, hogy ennek a motornak az európai verziója hivatalosan 218 lóerős, míg az Egyesült Államokban 185 lóerős teljesítménnyel került forgalomba. Mindezek mellett az eladásra kínált autó adatlapján 204 lóerős teljesítmény szerepel, ami további kérdéseket vet fel a motor specifikációival kapcsolatban.
Az Autoklug által hirdetett autó kilométeróra állása 15,400 km, ahogyan azt a hirdetés is jelzi. Az árát tekintve jelenleg 649,000 svájci frankra rúg, ami körülbelül 28,5 millió forintnak felel meg.
Ez a darab igazi gyöngyszem lehet egy autógyűjteményben, de van még ennél is izgalmasabb hír. A pletykák szerint nem csupán a neves karosszériaépítők alkottak kombi változatot a BMW 7-es szériából, hanem a bajor manufaktúra saját magának is titokban készített egyet. Mivel a BMW időnként előrukkol rejtett kincsekkel, nem kizárt, hogy erről a különleges példányról is hallani fogunk a jövőben. Addig is, itt van néhány másik lenyűgöző darab tőlük: