MTTK: A digitális oktatási megoldások széleskörű elterjesztésére összpontosítunk a köznevelés területén | Vajdaság MA

Góli Csilla a város nevében köszöntötte a vendégeket

Az Észak-bácskai Magyar Pedagógusok Egyesülete egy izgalmas háromnapos tanulmányutat szervezett, amely a "Köznevelési együttműködés a digitális módszerek és eszközök használatának támogatására Magyarországon és a szomszédos országokban" című Erasmus+ projekt keretében valósult meg. A rendezvény célja, hogy a résztvevők megismerkedjenek a modern digitális tanítási módszerekkel és eszközökkel, valamint elősegítsék a nemzetközi együttműködést a pedagógiai gyakorlatban.

A program január 5-én indult el, majd a következő napon, hétfőn a Magyar Tannyelvű Tanítóképző Karon (MTTK) folytatódott egy szakmai konferenciával. Ahogy elhangzott, négy ország – Magyarország, Románia, Szlovákia és Szerbia – közös együttműködésével valósul meg ez a hároméves kezdeményezés. A program célja, hogy támogassa a közoktatás szakmai oktató-nevelő munkáját, és hatékony válaszokat adjon a 21. század kihívásaira.

De Negri Ibolya, az Észak-bácskai Magyar Pedagógusok Egyesületének elnöke köszöntőjében hangsúlyozta, hogy a pedagógusok kulcsszerepet töltenek be a következő generációk fejlődésében és a kultúra megőrzésében. Kiemelte, hogy a jövő munkaerőpiacának elvárásaihoz igazodó oktatás alapja a kritikus gondolkodás, a kreativitás, a kooperáció és a kommunikáció.

A fenti gondolatok tükrében elmondható, hogy napjaink pedagógiai környezete jelentősen eltér a korábbiaktól. A tanításnak új irányelveken kell alapulnia, hiszen folyamatosan változó világban élünk. A tanároknak és az oktatási intézményeknek fel kell készülniük a 21. század kihívásaira, és fel kell készíteniük a diákokat a digitalizáció, valamint a mesterséges intelligencia alkalmazására, miközben megőrzik az emberi intelligencia fontosságát. A jelenlegi iskoláknak olyan alapokat kell biztosítaniuk, amelyek lehetővé teszik a fiatalok számára, hogy a jövő 10-20 évében megjelenő új kihívásokkal is sikeresen szembenézzenek, és megtalálják helyüket a világban. A jövő munkaerőpiacának elvárásaihoz alkalmazkodva az iskoláknak hangsúlyt kell fektetniük a kritikus gondolkodásra, a kreativitásra, a kooperációra és a hatékony kommunikációra – hangsúlyozta De Negri Ibolya.

Elmondta, hogy az Erasmus+ projektum lehetőséget nyújt a résztvevők számára a digitális oktatási módszerek, tehetséggondozás és mentorálás területén szerzett tapasztalatok megosztására. A program során tanulmányutak, workshopok, online képzések és szakmai hálózatok kialakítása valósul meg, amelyek hosszú távon támogatják a régió oktatásának fejlődését.

De Negri Ibolya kifejezte háláját a magyarországi Oktatási Hivatalnak, mint projektvezető partnernek, amiért lehetőséget biztosítanak számunkra, hogy aktívan részt vegyünk ebben a programban. Tanáraink mostantól bekapcsolódhatnak a pedagógusképzésbe, amely mind offline, mind online formában zajlik. Ezzel a lehetőséggel tanáraink hozzájárulhatnak a vajdasági magyar nyelvű oktatás színvonalának további emeléséhez.

Kiss Dávid, a projekt szakmai irányítója előadásában kiemelte, hogy a program kiváló alkalmat teremt a különböző országok oktatási struktúráinak és gyakorlati megoldásainak felfedezésére. A résztvevők így olyan innovatív módszereket sajátíthatnak el, amelyek hozzájárulnak az oktatás hatékonyságának növeléséhez és az egységesítési folyamatok előmozdításához.

A rendezvény következő szakaszában izgalmas előadások zajlottak a mesterséges intelligencia és a digitalizáció oktatásban való felhasználásáról. A résztvevők felfedezhették, hogyan lehet ezeket az innovatív technológiákat okosan és hatékonyan beépíteni a tanítási folyamatokba, mindeközben pedig az emberi intelligencia és kreativitás alapelveit megőrizve.

A tanulmányút harmadik és egyben befejező napján a résztvevők Bácskertes varázslatos településére látogatnak, ahol lehetőségük nyílik megismerni a nyugat-bácskai közoktatási rendszer sajátosságait. Ezen a különleges napon emellett felfedezik a Szent Anna templom lenyűgöző szépségét is, elmerülve a hely szellemiségében és történelmében.

A tanulmányút kulcsszerepet játszik a magyar nyelvű oktatás minőségének javításában, valamint a határokon átívelő együttműködések megerősítésében. A program célja nem csupán az oktatási rendszerek fejlesztése, hanem a pedagógusok közötti kapcsolatok építése is, ahogyan azt a résztvevők hangsúlyozták.

Related posts