Íme egy egyedi változat a témáról: "Fedezd fel Magyarország legforgalmasabb útvonalait, ahol a járművek szinte sosem állnak meg! Ezek az utak a mindennapi élet szívverései, tele lendülettel és izgalommal. Akár ingázásról, akár hétvégi kiruccanásról van

Nyilván valamelyik autópálya, amelyik az országon átmenő forgalmat bonyolítja... Vagy lehet, hogy a 4-es főút? Valószínűleg a legtöbben ezeket dobnák be elsőként, ha a legtöbb járművet a hátán cipelő hazai utat kellene megnevezni. Nem nyernének a tippel, habár kétségkívül túlterheltek a rengeteg teher-, és személyautótól egyes hazai sztrádák, és messze az ország leghosszabb közútja a maga 352 kilométerével a fővárost az ukrán határral (Budapesttől Záhonyig) összekötő 4-es főút, amelyet a bulvár egy része ráadásul régóta halálútként emleget.
Valójában nem olyan egyszerű kikezdhetetlen precizitással összeállítani a legforgalmasabb közutak listáját Magyarországon. Az autópályáktól kezdve a legkisebb alsórendű utcákig, a járművek zöme ritkán használja az adott út teljes hosszát; inkább csak annak egy részét. Vannak, akik az egész szakaszt bejárják, mások csak a felét vagy harmadát, míg sokan csupán egy kis szeletét választják az útnak.
A Magyar Közút Zrt. a pontos kép érdekében két külön táblázatot használ, mindkettőt megkapta és mindkettőről az élmezőnyt most közzé is teszi a Vezess. Az első a legforgalmasabb utak listája, ezeknél az adott sztráda, autóút, főút nagyját figyelik és mérik egy kezdő és egy záró pont között. Konkrét példa: az M7-est a 7-es és a 234-es kilométerszelvénye között (vagyis 227 kilométeren át), az M0-ás autóutat 77 kilométeren át, a 4-es főutat 330 kilométeren át. Ezekből elég jó képet lehet kapni.
A másik táblázat a legforgalmasabb szakaszok listáját tartalmazza, kapaszkodjon mindenki, ezen 2112 tételt tartalmaz az általunk megkapott Excel. Itt minden út darabokra van szedve, jellemzően 2-6 kilométer közötti olyan szakaszokra, amelyeket valamiért érdemes mérni és figyelni a szakembereknek, például forgalomtechnikai vagy közlekedésbiztonsági okokból. Látni fogjuk, hogy ezeken a pici szakaszokon hatalmas járműtömeg ömlik át minden nap, sokan vagyunk ennek autósként az elszenvedői.
Mivel nem csak az utak egyes részei között eltérő a forgalom mértéke, hanem a hónapok, valamint a hét napjai között is (bekavarnak: ünnepnapok), a Magyar Közút napi átlagjárműszámot kalkulál, mindkét listán ilyen adatok szerepelnek. "Az országos közúti keresztmetszeti forgalomszámlálás hivatalos adatai jelenleg a 2023. évre vonatkoznak" - fűzte az alábbi statisztika mellé a legnagyobb hazai útkezelő, a tavalyi darabszámok később, 2025 második felében lesznek elérhetők.
Napi átlagban bő 94 ezer darab járművel az M0 a legforgalmasabb hazai út, ezzel a számmal messze kiemelkedik a mezőnyből a fővárost sajnos még mindig csak részben körülölelő, úgy tűnik, végleg soha el nem készülő gyűrű. Némi jóindulattal nevezhetjük így is.
A majdnem körgyűrű M0 után a Budapestet a legfontosabb nyugati kapunkkal, Hegyeshalommal összekötő M1-es, és a legfontosabb észak-déli sztrádánknak tekinthető M5-ös után egy kisebb autópálya következik a sorban, az M31-es az M0 és az M3 összekötője. Plusz ott van már a top 10-ben egy másodrendű főút is.
A kilencedik helyen, egy darab, majd a húszas lista második felében már négy darab II. rendű főutat is találunk, elgondolkodtató, hogy ilyeneken 15-30 ezer jármű közlekedik napi átlagban.
Nem meglepő, hogy az M0 autóút egyes szakaszai - különösen a 2-4 kilométeres részek - dominálják a legforgalmasabb utakat, hiszen itt napi 110-150 ezer jármű közlekedik. Különösen figyelemre méltó, hogy egy apró, mindössze két kilométeres szakaszon, pontosan 154 718 különféle jármű - személyautók, kamionok, buszok és egyéb járművek - hömpölyög nap mint nap. Ez a szakasz a lista éllovasa, amely a 14-es és 16-os kilométerszelvény között található. Ez az M3 után következő északnyugati rész a legzsúfoltabb hazai útszakasz, ahol valóban érezhető a forgalom intenzitása.
Ezután következnek az M0 autópálya további szakaszai: először a 18-23 kilométeres, majd a 15-18 kilométeres, végül pedig a 10-14 kilométeres szakaszok, amelyek egy része részben átfedésben is van egymással. A Magyar Közút Zrt. húsz legforgalmasabb útszakaszra vonatkozó listája meglehetősen egysíkú, hiszen csupán két szereplő dominál rajta. A statisztikáik alapján a legforgalmasabb hazai útszakaszok közül 16 az M0 autópályához tartozik, míg a maradék négy szakasz az M7-es útra esik.
Nincs is olyan nagy különbség a legelső és huszadik szakasz között, utóbbi az M0 egyik 1,5 kilométeres szelete (amely a 25-27 kilométerszelvény közötti) 113 710 darabos átlagolt napi járműszámmal.
A Magyar Közút legfrissebb adatai szerint az M7-es autópálya legforgalmasabb része a fővárosból kivezető szakasz, ahol a 7-9 kilométeres szelvények között naponta átlagosan 127 626 jármű halad el.