A Hyundai a híres Le Mans-i versenypályán fog megmérettetni magát.

A túraautó-versenyzés és a rali izgalmas világát követően új kihívások elé néz a Hyundai sportprogramja. A prémium Genesis márka színeiben debütál a WEC és IMSA sorozatokban, ahol a gyártó a versenyautók fejlesztésének következő szintjét célozza meg.

Miután idén először hódította el az egyéni címet a rali világbajnokságban, és a TCR szériában is már számos túraautó-trófeát zsebelt be, a Hyundai most még ambiciózusabb célokat tűzött ki maga elé.

2026-tól a hosszú távú világbajnokságban (WEC), 2027-től pedig annak észak-amerikai párjában, az IMSA szériában indít két-két autót. A programot a Hyundai Motorsport GmbH felügyeli, de a csapatok nem a Hyundai, hanem a cégcsoport 2015-ben önállósított prémium márkája, a Genesis színeiben állnak ki.

A legújabb Genesis Magma Racing csapata két példányt indít a frissen bemutatott Genesis GMR-001 Hypercarral mindkét szériában, ezzel új színt hozva a versenypályákra.

Az LMDh géposztályra vonatkozó műszaki specifikációk még nem kerültek nyilvánosságra; ezek pontos részleteit a 2025-ös versenyidény során fogják véglegesen kidolgozni. Azonban nagy meglepetésekre nem érdemes számítani, mivel az LMDh keretein belül minden versenyautó azonos hibrid rendszert használ. A teljesítményszint nem lépheti túl az 500 kW-ot (680 LE), míg a futóművek fejlesztését négy különböző beszállító végezheti. A Hyundai, vagyis a Genesis, az Orecát választotta partneréül ezen a téren.

Az autó megjelenése a Genesis európai tervezőirodájában készült, ahol Luc Donckerwolke, a formatervezés mestere, személyesen irányította a fejlesztési folyamatot.

A csapat a Genesis Magma Racing nevet vette fel, ami közvetlenül kapcsolódik ahhoz a Magma programhoz, amely a márka közúti sportmodelleit fogja tömöríteni, bár egyelőre csak látványos tanulmányautókat mutathat fel. A márka Le Mans-i nevezésével azonban a folyamat vélhetően felgyorsul majd.

Related posts