Lázár János legújabb bejelentésében új vasúti fejlesztésekről szóló ígéretet tett, jelezve ezzel a közlekedési infrastruktúra modernizálása iránti elkötelezettségét.
A közösségi közlekedést igénybe vevők száma 20-30%-kal emelkedett az új, kedvezőbb árú bérletek bevezetése óta. Ezt Lázár János, az építési és közlekedési miniszter osztotta meg a hódmezővásárhelyi Rádió 7 Közös nevező című adásában. A miniszter emellett a vasúti közlekedés biztonságát, színvonalát és a tervezett fejlesztéseket is érintette.
Lázár János szerint az olcsóbb bérletek bevezetése rendkívül népszerűvé tette a közösségi közlekedést. Már látszik, hogy "brutális számokat" produkáltak a 2024-es évben - erről 2025 elején kíván részletes tájékoztatást adni -, elképesztő módon, 20-30 százalékkal megnőtt azoknak a száma, akik igénybe akarják venni a közösségi tömegközlekedést. Az a vita tehát idén eldőlt, hogy vajon van-e szükség közösségi tömegközlekedésre, vagy egy másik úton kell haladni. Egyes ellenzéki képviselőknek az Országgyűlésben elhangzott kritikáira (azzal tették tönkre a közlekedést, hogy olcsóvá vált) reagálva kijelentette: szerinte
az volt Magyarország legnagyobb rezsicsökkentése az elmúlt években, hogy olcsóvá tették a közlekedést az embereknek.
Az építési és közlekedési miniszter hangsúlyozta a vasúti közlekedés biztonságát, kiemelve, hogy Magyarországon már 15 éve nem történt halálos baleset, amely a Magyar Államvasutak működésének következménye lett volna.
"Amikor egy vasúti átkelőnél baleset történik, azt nem a MÁV felelőssége. Ezek általában közlekedési figyelmetlenségből, a szabályok megszegéséből adódnak, vagy bizonyos esetekben akár öngyilkossági szándék is állhat a háttérben, ami sajnos előfordulhat a vasúti közlekedés során. Biztonsági szempontból mi a konzervatív megközelítést részesítjük előnyben, mindig a maximális védelem elvét követjük, és óvatosan járunk el. Inkább túlbiztosítjuk a helyzeteket, mintsem hogy bárki sérülést szenvedjen el." - emelte ki a műsorban.
Lázár János nem tartja igazságosnak azt a kritikát, hogy a vonatok mindig késnek, ugyanis négy elinduló vasúti járműből három megfelelő módon érkezik. Elismerte, hogy rengeteg hiba és probléma van, és ezeket ki kell majd javítani. De úgy véli, először azt a kérdést kellett rendezni, hogy ez a közszolgáltatás kell-e. És miután láthatóan így van - mivel a magyar ember árérzékeny, ha olcsóbban adnak valamit, akkor az "megy" -, innentől kezdve érdemes az adófizetők pénzét ebbe invesztálni.
A tárcavezető friss bejelentése szerint újabb vasúti fejlesztések várhatóak: a jövőben vár ránk a gomoly digitalizáció, az utasok kényelme elsődleges szemponttá válik, és már a 2025-ös nyári szezonra komoly minőségi ugrásra számíthatunk.
Lázár János, az építési és közlekedési tárca vezetője, a Hódmezővásárhelyi Rádió 7 Közös Nevező című műsorában bejelentette, hogy 2025. január 7-én Közlekedésinfó néven sajtótájékoztatót fog tartani. Ezen az eseményen új vasúti fejlesztésekkel kapcsolatos izgalmas híreket oszt meg a közönséggel.