Kolossváry Balázs: Újra életre kelnek a szórakoztató tartalmak a Blikk hasábjain!

Könnyedebb és szórakoztatóbb tartalmakat, a mindennapi emberek életének szemszögéből bemutatva szeretne látni a Blikk hasábjain – osztotta meg gondolatait az InfoRádióban a napilap új főszerkesztője, Kolossváry Balázs. Érdekesség, hogy Balázs nem új a pozícióban, hiszen már korábban is vezette a lapot.

A Ringier Hungary Kft. és annak kiadványai, köztük a Blikk és a blikk.hu, október végén az Indamedia Csoporthoz kerültek. A Blikk vezetésében Kolossváry Balázs lépett Nagy Iván Zsolt helyére, aki közös megegyezés alapján távozott a főszerkesztői posztról.

Az új vezető, Kolossváry Balázs, az InfoRádióban emlékezett vissza pályafutásának kezdetére, amikor 1998-ban a Blikk sportrovatában lépett be a szakmába. Azóta különböző területeken tevékenykedett a lapnál, és a főszerkesztői posztot kétszer is betöltötte: először 2014 és 2016 között, majd 2020-tól egészen idén áprilisig. „Ez a feladat nagyon ismerős számomra, és örömmel tapasztaltam, hogy a csapat nagy része is baráti fogadtatásban részesített. A társaság 90 százaléka régi kollégám, akikkel együtt dolgozhatok” – osztotta meg élményeit Balázs.

A főszerkesztő elmondta, hogy az Indamedia, mint a kiadó új tulajdonosa, keresett rá, és felvetette, hogy vállalná-e harmadszor is a főszerkesztői pozíciót. Hangsúlyozta, hogy a Blikk mindig is igyekezett alkalmazkodni a médiafogyasztási szokásokhoz és a piaci trendekhez, de most szeretne visszatérni az alapokhoz, a szórakoztató tartalmakhoz. "Az infotainment műfajban ez a termék már régóta a legdominánsabb a piacon, de az elmúlt időszakban egy kicsit háttérbe szorult, és a közéleti tartalom kapott nagyobb figyelmet. Mindenképpen szeretném újra felfrissíteni ezt a szórakoztató, de informatív tartalomgyártást" - nyilatkozta a visszatérő főszerkesztő.

Kolossváry Balázs kifejtette, hogy a bulvár kifejezéssel nincs problémája, azonban határozottan elutasítja, hogy a Blikket bulvárosítaná, hiszen ezzel számos negatívum is járna. Új irányvonalat szeretne képviselni a lapnál, melynek középpontjában a hétköznapi emberek világa áll. Fontos számára, hogy az írások érthetőek legyenek az átlagolvasók számára. "Mindig azt mondom a munkatársaimnak, hogy tegyenek fel egy alapvető kérdést: Mi teszi különlegessé ezt a terméket, újságot vagy weboldalt a versenytársakhoz képest? Ha elképzeljük, hogy a Blikk megszűnne, milyen űrt hagyna maga után, mennyire hiányoznának az olvasóknak, és van-e olyan jelleg, amelynek a hiánya szembetűnő lenne" - fogalmazott. Hozzátette, hogy a Blikknek erre megvan a válasza.

Az online kiadás állandó megújulásra törekszik, míg a főszerkesztő hangsúlyozza, hogy a nyomtatott lap struktúrája sokkal szigorúbb, és az olvasói közönség is jelentősen eltér a blikk.hu olvasóitól. Így az ottani változások nem lesznek drámai, hiszen az olvasók többsége évek, sőt akár évtizedek óta ragaszkodik a napilaphoz, és ez a megszokás erősen befolyásolja az újdonságokra való nyitottságukat.

Kolossváry Balázs kifejtette, hogy a jövőben a podcastek és videós tartalmak is jelentős szerepet kapnak a kínálatban, és ehhez lényegesen megnövelt erőforrásokat fognak biztosítani. Ezen kívül hangsúlyozta, hogy a Blikket és a Ringier egyéb termékeit is integrálni kell az Indamedia kiadói struktúrájába. "Kiemelkedően fontos, hogy a kiadón belül rendelkezünk egy olyan piacvezető termékkel, mint az Index a digitális szférában. Az a feladatunk, hogy feltérképezzük, miként tudjuk egymást támogatni, és mivel tudunk többet nyújtani, mint amit az Index kínál" - nyilatkozta a főszerkesztő.

Related posts