Kína komolyan veszi a dolgát: most éppen a turizmus világában is dominálni kíván - Pénzcentrum.

Megnyílt Kína első Legoland vidámparkja Sanghajban, amely újabb lépés az ország globális turisztikai célponttá válásának útján.

Az 550 millió dolláros (410 millió font) beruházással létrejött Legoland Sanghaj a brit Merlin Entertainments legnagyobb vidámparkja. A létesítmény nyolc tematikus területen 75 különböző játékot kínál, valamint millió műanyag kockából épített látványosságokat, köztük Sanghaj felhőkarcolóinak kicsinyített mását.

A park megnyitása a Merlin Entertainments, a Lego anyavállalata, és a helyi kormányzat közötti hosszú távú együttműködés gyümölcse. Az új létesítmény szállodája különleges élményeket kínál, hiszen több száz látogatót képes befogadni kalóz- és kastélytémájú szobáival, amelyek garantáltan életre keltik a gyerekek és felnőttek fantáziáját egyaránt.

A megnyitó ünnepségen a helyi hatóság képviselője kiemelte, hogy a park fontos impulzusokat hoz a körzet gazdaságába, új munkahelyeket teremt, és serkenti a kiskereskedelmet. Az állami támogatók más fejlesztésekben is aktívan részt vesznek; például a sanghaji Disneyland több mint felét egy állami építőipari vállalat birtokolja - számolt be róla a BBC.

Xiaofeng Zeng, a Niko Partners piackutatási vállalat alelnöke rámutatott, hogy a Legoland és más ismert szórakoztatóparkok igyekeznek maximálisan kihasználni a gyerekek és fiatalok óriási rajongását, különösen egy olyan jelentős piacon, mint Kína. Noha a belföldi fogyasztás jelenleg visszaesést mutat, az 1,4 milliárd lakosú ország hatalmas lehetőségeket rejt magában.

A turizmus Kína legfrissebb ötéves gazdasági tervének egyik központi eleme, amely számos új üdülőhely és szórakoztató központ megvalósítását ígéri. A kínai hatóságok a beruházások elősegítése érdekében különféle adókedvezményekkel és egyéb pénzügyi támogatásokkal ösztönzik az új attrakciók fejlesztését.

Az állam a Legoland parkot új tömegközlekedési kapcsolatokkal és főútvonalakkal támogatta. A hatóságok emellett 570 millió jüan (59 millió font; 80 millió dollár) értékű támogatást nyújtottak utalványok és ajánlatok formájában az országon belüli turizmus ösztönzésére.

A vidámparkok nem csupán a szórakozás színhelyei, hanem kulcsszerepet játszanak a turisták és befektetők vonzásában, emelte ki Gu Qingyang, a Szingapúri Nemzeti Egyetem közgazdásza. Ezenfelül, olyan nemzetközi márkák, mint a Lego, hozzájárulnak Kína nyitottabb és globálisabb arculatának megteremtéséhez is, ami segíti az ország gazdasági fejlődését és a munkahelyek teremtését.

A Legolandnek kiemelkednie kell a Kínában található körülbelül 400 hasonló attrakció közül. Artem Kapnin, a népszerű influenszer, aki júniusban előzetesen felfedezte a sanghaji Legolandot, megosztotta, hogy a park láthatóan igyekezett a helyi közönség igényeit kielégíteni, viszont a Disneyland varázsát nem tudta teljes mértékben megidézni.

Bár Kínában a fogyasztói kiadások továbbra is visszafogottak, Gu professzor hangsúlyozza, hogy a befektetők hosszú távú szemlélettel közelítik meg ennek az óriási országnak a gazdasági lehetőségeit. "Érdemes észben tartani, hogy egy hatalmas vidámpark megvalósítása gyakran közel egy évtizedet igényel, ezért elengedhetetlen a jövőbe tekintve tervezni."

Related posts