Itt van a valaha tervezett leggyorsabb Volkswagen, amely új dimenziókat nyit a sebesség és teljesítmény világában!

Wolfsburgban már sok erőteljes és sportos modell született, de egyik sem tudta megdönteni a gyorsasági rekordot a Nürburgringen, mint a legújabb Golf GTI Edition 50.
Pontosan egy hét múlva, a Nürburgringi 24 órás verseny alkalmából mutatkozik be a Volkswagen Golf GTI Edition 50, amely egy igazi különlegességnek ígérkezik.
A műfajteremtő sportautó fél évszázados jubileumára készült különkiadás minden eddigi Golf GTI-nél nagyobb teljesítménnyel büszkélkedhet. Azonban nem csupán a nyers erő az, ami igazán különlegessé teszi; sokkal inkább az a kifinomult mód, ahogyan a vezető kapcsolatba lép vele.
A Volkswagen márka gazdag történetében eddig egyetlen felrendszámozható modell sem tudott jobb időt elérni a Nürburgringen, mint a Golf GTI Edition 50. Benny Leuchter autóversenyző mesteri irányítása alatt a 20,8 kilométeres pályát mindössze 7 perc 46,13 másodperc alatt teljesítette, ezzel új mércét állítva fel a márka történetében.
Bár a rekorddöntést egy előszériás autóval hajtották végre, az jellemzően mindenben megegyezett a várható szériamodellel, beleértve a kovácsolt könnyűfém keréktárcsákra szerelt félslick Bridgestone Potenza Race gumikat is. Ezt a különleges abroncsot kifejezetten a jubileumi Golf GTI-hez tervezték, és a Performance csomag részeként opcionálisan megvásárolható lesz.
A GTI Edition 50 technikai specifikációit a gyártó június 20-án fogja nyilvánosságra hozni. Azonban addig is érdemes elgondolkodni azon, mit is takar valójában a 7:46:13-as köridő. Ez az idő nem csupán egy szám, hanem a teljesítmény, a precizitás és a mérnöki tudomány csúcsát jelzi, amely a GTI örökségének folytatása.
Benny Leuchter tíz éve az akkori csúcsmodell, a 310 lóerős a Golf GTI Clubsport S volánjánál 7:49:21-es időt futott, 2022-ben a Golf R 20 Years (333 LE) kiadással 7:47:31-re faragta ezt le. Ezek azonban repülőrajtos idők voltak, a főtribün után meghúzott rajt-, és előtte megállapított célvonallal.
A Golf GTI Edition 50 ezzel szemben ugyanonnan indult, ahová érkezett, ami kb. 200 méterrel hosszabb távot jelent. Ott, ahol a fenti rekorder Golf GTI-ket leintették, az új csúcsverzióban 7:41:27-nél állt a stopper, amint arra az alábbi gyári videóban is utalnak: