Baranyában hófehér színbe öltöztek a sínek - felfedjük, mi áll a háttérben!

A klímaváltozás hatásai egyre szélesebb körben jelentkeznek, és ez alól a vasúti pályák üzemeltetése sem kivétel. A nyári hónapokban már olyan extrém hőmérsékletekkel kell szembenéznünk, amelyekkel korábban csupán a déli országok, például Spanyolország vagy Olaszország vasúti társaságai találkoztak.
Éppen ezért a MÁV úgy döntött, hogy ezen országoktól kölcsönöz megoldást is: próbát tesznek egy mediterrán módszerrel - Magyarországon először sínfestéssel védik a pályát a túlmelegedéstől.
Hegyi Zsolt vezérigazgató szavaival élve, Bükkösd térségében, a pécsi fővonal egy bizonyos szakaszán hővédő fehér anyaggal vonják be a sínszálakat. Ez a korszerű megoldás akár 10 fokkal is mérsékelheti a sín hőmérsékletét, így egy forró nyári napon a sínek nem 60 fokra, hanem csupán 50 fokra melegednek fel. Ezen a területen kísérleteznek, mivel az elmúlt évek során itt tapasztalták a legnagyobb hőhullámokat, ami miatt 60 kilométer/órás sebességkorlátozást kellett bevezetni.
A vezérigazgató megosztotta, hogy jelenleg egy tesztelési fázisban vannak, ahol folyamatosan figyelemmel kísérik az eredményeket. Ha a tapasztalatok pozitívak, akkor jövőre integrálják ezt a megoldást a működésükbe.