Bár a szigorú szabályozások életbe léptek, az FIA továbbra is figyelemmel kíséri az F1-es első szárnyak minden mozdulatát.

A GPblog úgy tudja, az FIA idén már nem tervez további változtatásokat az F1-es autók első szárnyainak hajlékonyságának mérésére vonatkozóan, de a statikus ellenőrzéseket továbbra is kiegészítik kamerafelvételekkel.

Az álló helyzetben végzett mérések során az első szárnyak különböző pontjaira ugyanazt az erőt alkalmazzák, azonban a Spanyol Nagydíj óta a tolerancia szintje csökkent, ami azt jelenti, hogy a légterelők rugalmasabb viselkedése már nem megengedett. Ez milliméteres távlatban kifejezve 2-5 milliméteres határérték-csökkentést jelent.

Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója, megjegyezte, hogy a módosításoknak "minimális" hatásuk volt. Ezzel szemben a Sauber versenyzője, Nico Hülkenberg úgy véli, hogy a kiváló barcelonai teljesítménye (5. hely) mögött állhatott a változtatás, mivel csapata korábban nem használta ki az első szárnyak rugalmasságának adta lehetőségeket. Eközben a Forma-1-es riválisok több időt veszítettek a kötelező módosítások következtében.

A GPblog forrásai megerősítették, hogy az FIA nem tervezett beavatkozást az erőviszonyokba, csupán arra törekedett, hogy a lehető legmerevebb légterelő elemeket figyelhesse meg. A szakmai portál továbbá arról számolt be, hogy az autókra továbbra is fel lesznek szerelve a tavaly óta használt légterelőket figyelő kamerák. Ezek a berendezések lehetővé teszik, hogy a pályán nyomon követhessük az elemek hajlékonyságát, mivel nagy sebességnél és megnövekedett erőhatás mellett a szárnyak jobban deformálódnak, mint az álló helyzetben végzett mérések során.

Az F1-es csapatok már évtizedek óta kísérleteznek különböző trükkökkel, hogy versenyelőnyhöz jussanak, azonban az FIA folyamatosan éber, hogy megakadályozza a szabályok kijátszását.

Related posts