A Wizz Air magyar utasai összesen hét órát töltöttek a repülőgépen, ezt követően pedig további tíz órát kellett a repülőtér várótermében eltölteniük.

Egy dühös utas számolt be az Indexnek arról, hogy egy Brüsszelből Budapestre induló repülőgépnek november 20-án, 19:40-kor kellett volna felszállnia, de csak másnap délután indult el a Wizz Air járata a belga fővárosból.

November 21-én, délután három után érkezett be szerkesztőségünkhöz egy magyar utazó levele, amelyben beszámol arról, hogyan ragadt Brüsszelben a Wizz Air késésének köszönhetően.

Tisztelt Címzettek! Ezúton szeretném felhívni a figyelmüket arra, hogy a tegnapi napon 19:40-kor terveztem elindulni Brüsszelből Magyarországra. Sajnos, úgy tűnik, hogy a járat még mindig nem hagyta el a földet.

- fogalmazta meg levelében az utas, aki alaposan kifejtette az eseményeket.

Az utas beszámolója szerint a gépre időben felszálltak, azonban a járat elindulására várniuk kellett, mivel Brüsszelben havas eső esett, és a jég ráfagyott a repülőgép felületére. Így kénytelenek voltak megvárni a tisztító jármű érkezését, amely körülbelül egy-másfél óra múlva jelent meg. Miután a gépet megtisztították, végre útnak indulhattak, de a kifutópályán ismét megálltak, ezúttal műszaki hiba miatt. A szerelők ezután állítólag nekiláttak a problémák megoldásának, de a fedélzeten a helyzet kaotikusnak bizonyult.

A fedélzeten hosszú órák teltek el anélkül, hogy vizet vagy akár egy falat rágcsálnivalót kaptunk volna, és a hangulat egyre feszültebbé vált. A türelmetlenség egyre inkább eluralkodott, és a káosz szélére sodródva hét ember végül úgy döntött, hogy elegük van a helyzetből, és leszálltak. Mindez hajnali egy óra után történt, amikor a kapitány végre bejelentette, hogy a műszaki probléma megoldódott.

- írta az utas.

Az öröm azonban nem tartott sokáig, mivel a hosszas várakozás következtében a havas eső újra megfagyott a gép felszínén. "Ezúttal nem érkezett meg a tisztítógép, és a kapitány háromnegyed háromkor bejelentette, hogy a gép sajnos nem fog elindulni" - mesélte olvasónk a történtekről.

Az utasokat a gépről egy busz segítségével kívánták visszaszállítani a repülőtérre, azonban a késői órák miatt csupán néhány dolgozó tartózkodott a helyszínen. Ennek következtében csupán egyetlen busz állt rendelkezésre, amely több körben volt képes csak elszállítani az utasokat.

A terminálban senki sem várt minket, nem tájékoztatott semmiről, viszont az applikációban folyamatosan módosítgattak és trükköztek a járattal a WizzAir operátorai. Végül a járatot módosították reggel 10 órára, és mivel akkor már közel 5 óra volt, nyilván szállást nem ajánlottak senkinek, ahogy ételt vagy italt sem, mindenkinek magáról kellett gondoskodnia

- jegyezte meg olvasónk, aki mesélte, hogy ebben a pillanatban elhagyta a terminált, és visszatért az ismerőséhez, hogy ott töltse az éjszakát.

Ő ugyan nem volt a helyszínen, de a Wizz Air folyamatosan küldte neki az sms-eket a késésről, így a legutolsó információja szerint 13:00-kor szállt fel a gép.

"A hitelesség alapvető része, hogy bármilyen időjárási anomália is lépjen fel, egyetlen gép maradt a földön: ez pedig a Wizz Air járata volt" - írta olvasónk levelében, aki reméli, hogy minden utas megkapja a jogos kártérítését a légitársaságtól.

Az olvasónk bejelentése után megkerestük a Wizz Air-t, amely nagyon gyorsan reagált kérdéseinkre.

A Brüsszelből Budapestre tartó 2284-es járat, amely november 20-án indult, ma délután 13:49-kor emelkedett a levegőbe a zaventemi repülőtérről. A késés oka a Wizz Air hatáskörén kívül esett: a járat először a havazás miatt nem tudott időben felszállni. Miután az időjárási viszonyok kissé javultak, a gép elindult a termináltól, de a gurulás során bizonyos szenzorok a rájuk fröccsenő latyak miatt hibajelzést adtak. Ezért a szakembereknek alapos vizsgálat alá kellett vonniuk ezeket. A kedvezőtlen időjárási körülmények miatt a repülőgépet a következő felszállás előtt jégteleníteni kellett volna, azonban a földi kiszolgáló jelezte, hogy rövidzárlat miatt nem tudják biztosítani a jégtelenítő folyadékot. Így a gép jégtelenítése elmaradt. A havazás és a fagypont alatti hőmérséklet miatt jégtelenítés nélkül a repülőgép üzemeltetése lehetetlenné vált. A probléma a repülőtér teljes forgalmát érintette, nem csupán a Wizz Air említett járatát.

- írta a légitársaság.

A Wizz Air cáfolta olvasónk információit, miszerint nem várta őket senki a terminálban, miután leszálltak a repülőgépről, ahogy azt is, hogy nem kaptak volna ételt és italt.

Related posts