A Mazda izgalmas újdonsággal rukkol elő: hátsókerék-hajtású villany-SUV-t mutat be, amely új dimenziókat nyit a vezetési élményben.

A Mazda 6e első szállítmánya már úton van Európa felé, mikor a Sanghaji Autószalonon debütált a sorozatgyártásra kész, de hivatalosan még tanulmányi fázisban lévő Mazda EZ-60-as szabadidőautó. Ez a modell a már említett szedánhoz hasonlóan a kínai Changan technológiai megoldásait alkalmazza. Kínában az idei év folyamán már elérhetővé válik az akkumulátoros-elektromos és hatótávnövelős hajtású szabadidőautó, amelynek exportjára is készülnek.

Az új "Future + Soul x Modern" formavilág igazi innovációt hoz az autóiparba, ahol a hűtőrácsot egy elegáns zárt panel váltja fel, amelynek különleges körvonalát stílusos kontúrvilágítás hangsúlyozza. A motorháztetőben kialakított impozáns légcsatorna gondoskodik a megfelelő légáramlásról, különösen nagy sebességnél, így optimális teljesítményt nyújt. Az utazás során a vezetőt egy fejmagasságban elhelyezett kijelző tájékoztatja, míg a műszerfal jobb oldalán egy lenyűgöző 26,45 colos óriásképernyő várja a felhasználókat. Az interakció rendkívül változatos: érintéssel, beszéddel vagy gesztusokkal is vezérelhetjük a rendszert. A parkolósegéd lehetőséget biztosít arra, hogy a sofőr kívülről, az autó mellett állva irányítsa a manőverezést, így a parkolás soha nem volt még ennyire egyszerű. A Mazda EZ-60-hoz elérhető egy prémium 23 hangszórós 3D-hangzást biztosító hifi rendszer is, amelyhez a fejtámlákba integrált hangszórók segítségével az első utasok külön zeneszámokat élvezhetnek. Ezzel a megoldással mindenki a saját zenei világába merülhet, miközben az autó tökéletes kényelmet és élményt nyújt.

A Mazda EZ-60 karosszériája impozáns méretekkel bír: 4850 mm hosszú, 1935 mm széles és 1620 mm magas. Az autó tengelytávolsága 2902 mm, a hajtásról pedig egy hátsó tengelyre telepített villanymotor gondoskodik. A csomagterek is tágasak: a hátsó 350 literes, míg az első is cseppet sem elhanyagolható, 126 literes kapacitással bír. A hatótávnövelős verzióban, amelyben egy 1,5-ös szívómotor generálja az áramot a jármű orrában, a tengelyek közötti tömegeloszlás 50:50 arányban oszlik meg. Az akkumulátoros-elektromos változatnál ez az arány 47:53, ami szintén kedvező. A felfüggesztés frontján MacPherson rugóstagok, hátul pedig multilink rendszer található, mindezt elektronikus vezérlésű lengéscsillapítással egészítik ki. A kínai előírások szerint az akkumulátoros-elektromos Mazda EZ-60 várható hatótávolsága 600 km, míg a hatótávnövelős változat esetén a tervek szerint a hatótáv akár 1000 km-t is meghaladhat.

Related posts