A NASA lenyűgöző fejlesztéseket mutatott be, amelyek révén a Mars felfedezése soha nem látott közelségbe került. Ez az áttörés új távlatokat nyit a vörös bolygó kutatásában, és lehetőséget ad arra, hogy jobban megértsük szomszédos világunk titkait. - Pénz

A NASA nemrégiben sikeresen kipróbált egy innovatív nukleáris hőhajtású reaktortüzelőanyagot, amely forradalmasíthatja a Marsra történő utazás sebességét. A kísérletek a NASA Marshall Űrrepülési Központjában zajlottak, és a kapott eredmények rendkívül biztatóak a hosszú távú űrutazások jövője szempontjából – számolt be az IFL Science.

A Marsra való utazás jelenleg rendkívül hosszú és bonyolult feladatnak számít. A vörös bolygó átlagosan 140 millió mérföldnyire helyezkedik el a Földtől, és a megszokott hajtóművekkel az oda-vissza út akár három évig is eltarthat. Ez számos kihívást jelent az űrhajósok számára, beleértve az önellátás kérdéseit, a kommunikációs késlekedéseket és a sugárzásnak való folyamatos kitettséget, amelyek mind komoly próbatételt jelentenek a hosszú távú űrutazás során.

A NASA és más űrkutatási ügynökségek célja, hogy forradalmian lerövidítsék az űrutazások időtartamát. Mivel a klasszikus kémiai meghajtás korlátokba ütközik, a tudósok új alternatívák, például a nukleáris termikus meghajtás (NTP) kidolgozására összpontosítanak.

Az NTP rendszerek működése során folyékony hajtóanyagot, általában hidrogént pumpálnak egy reaktormagba. Az Amerikai Atomenergetikai Hivatal magyarázata szerint: "A magban az uránatomok szétválnak, és hasadással hőt szabadítanak fel. Ez a fizikai folyamat felmelegíti a hajtóanyagot, és gázzá alakítja, amelyet egy fúvókán keresztül tágítanak ki, hogy tolóerőt hozzanak létre."

A General Atomics Electromagnetic Systems (GA-EMS) által kifejlesztett üzemanyag legutóbbi tesztjei során kiemelkedő teljesítményt nyújtott. Scott Forney, a GA-EMS elnöke hangsúlyozta: "A legfrissebb teszteredmények alapvető jelentőségűek az NTP-reaktorok üzemanyagtervezésének sikeres bemutatásában."

Az üzemanyag hihetetlen 2600 kelvin (2327 °C) csúcsos hőmérsékleten is megállja a helyét, ami rendkívül fontos az űrbeli alkalmazások szempontjából. Dr. Christina Back, a GA-EMS Nuclear Technologies and Materials alelnöke kiemelte: "Ez az üzemanyag páratlan teljesítményt nyújt 3000 K [2727 °C] hőmérsékleten, ami lehetővé tenné, hogy az NTP rendszer a hagyományos kémiai rakétahajtóműveknél két-háromszor hatékonyabb legyen."

Az új technológia potenciálisan 45 napra csökkentheti a Marsra utazás idejét, szemben a jelenlegi hat hónapos időtartammal. Ez jelentősen csökkentené az űrhajósokat érő kockázatokat és kihívásokat.

Bár még további tervezés és alapos tesztelés szükséges, mielőtt a NASA komolyan mérlegelhetné a technológia alkalmazását, az eddigi eredmények ígéretesek. A sikeres fejlesztés jelentős mértékben hozzájárulhat a jövőbeli Mars-missziók megvalósításához, valamint az emberi űrkutatási képességek kiterjesztéséhez.

Related posts