George Russell felfedett egy izgalmas magyarázatot a Magyar Nagydíj egyik titokzatos aspektusáról.

A 40. Forma-1-es Magyar Nagydíj első felében úgy tűnt, hogy Charles Leclerc képes lehet megelőzni a domináló McLaren pilótáját, de végül nemcsak a győzelem, hanem a dobogós helyezés is elillant a kezei közül. A verseny után a mezőny szinte minden tagja találgatni kezdett a Ferrari visszaesésének okairól, George Russell pedig úgy véli, hogy a csapat a kizárást próbálta elkerülni.
A Magyar Nagydíj vasárnapi futamán Charles Leclerc, a Ferrari pilótája indulhatott pole-pozícióból, míg csapattársa, a hétszeres világbajnok Lewis Hamilton csak a 12. rajtkockát szerezte meg. Nem véletlen, hogy a legendás brit versenyző kritizálta a saját teljesítményét - úgy vélte, az olasz istálló jobban tenné, ha pilótát cserélne. Leclerc ekkor még elképesztően boldog volt - egészen a 40. körig, amikor is hatalmasat esett teljesítménye, a két mclarenes könnyedén jutott túl rajta, de még George Russell is megelőzte a hajrában. Érthető módon a ferraris már a rádión kiosztotta a csapatot a rossz stratégia miatt, a futam után pedig elkeseredetten nyilatkozott.
George Russell a verseny végén végre lerántotta a leplet a Ferrari nagy visszaesésének titkáról. A Mercedes brit pilótája, aki a harmadik helyen végzett, úgy véli, hogy az olasz csapat túl alacsonyan állította be autóját, ami miatt a padlólemez gyorsabban kopott. Ez a probléma a verseny során sürgős megoldást követelt, hogy elkerüljék a kizárást - számolt be erről az Index.
"Figyeltem, ahogy Leclerc szenved a pályán, és azonnal feltűnt, hogy valami nincs rendben az autójával. Csak arra tudtam gondolni, hogy talán túl alacsonyra állították az autót, ami miatt az utolsó etapra meg kellett emelniük a guminyomást. Azok a motorbeállítások, amiket alkalmaztak, láthatóan visszavetették a tempójukat az egyenesek végén, éppen ott, ahol a padlólemez legjobban kopik." - utalt a Mercedes csapat tagja, jelezve, hogy ez a megoldás segíthetett elkerülni a kizárást, amely már egyszer bekövetkezett az idény során, mindkét versenyzőjükkel, a kínai futamon.
Leclerc a vegyes zónában kifejtette, hogy a hirtelen visszaesést a futómű és az alváz problémái idézték elő.
Russell szót ejtett arról is, hogy büntetést mindenképpen érdemelt volna a pilóta, mert igen veszélyes és sportszerűtlen megmozdulásokkal próbálta megtartani harmadik pozícióját - végül ez így sem sikerült neki, és a negyedik pozícióval kellett beérnie.