Emberölés gyanújával őrizetbe vették a teherhajó kapitányát, aki az Északi-tengeren ütközött egy másik hajóval.

A teherhajó egyik matróza nyomtalanul eltűnt, és a feltételezések szerint tragikus végzet vár rá. Érdekes módon a hajó tavaly több alkalommal is kudarcot vallott a biztonsági ellenőrzéseken, ami még inkább aggasztóvá teszi a helyzetet.

A portugál zászló alatt közlekedő konténerszállító hajó kapitányát őrizetbe vették, miután a hajó hétfőn összeütközött egy amerikai tartályhajóval, amely repülőgép-üzemanyagot szállított. Az incidens az Északi-tenger brit partjainál történt.

Az ütközés következtében mindkét hajó lángra kapott. A Skóciából Hollandiába tartó, a hamburgi székhelyű Ernst Russ AG flottájához tartozó Solong nevű konténerszállító hajón 14 fős legénység dolgozott, közülük egyikük sajnos eltűnt. A mentőcsapatok kedden zárták le a keresést, miután arra a következtetésre jutottak, hogy már nincs esély arra, hogy élve rátaláljanak.

A 59 éves orosz kapitányt, aki konténerszállító hajóval dolgozott, Angliában vették őrizetbe gondatlanságból elkövetett emberölés gyanújával. A helyi rendőrség, a Humberside Police szerdán kiadott nyilatkozata szerint a gyanúsított jelenleg is vizsgálati fogságban van. A hatóságok elmondták, hogy "kiterjedt nyomozati tevékenységet" végeznek annak érdekében, hogy feltárják a tragikus esemény körülményeit.

Az MV Stena Immaculate nevű tartályhajó, amely az amerikai haditengerészet Angliában állomásozó légialakulatainak szállított üzemanyagot Görögországból a kelet-angliai Hull kikötőjébe, az ütközés pillanatában kikötési engedélyre várva horgonyzott az angliai Lincolnshire megye partjai előtt.

Azóta napvilágra kerültek olyan hírek, amelyek szerint a Solong tavaly több biztonsági ellenőrzésen is kudarcot vallott, ami felveti a felelősségét az ütközésben.

A kikötői ellenőrzési dokumentumok szerint a Solong előbb júliusban az írországi Dublinban bukott meg a kormányzáshoz kapcsolódó biztonsági ellenőrzéseken. Az ellenőrök összesen 10 hiányosságot találtak, köztük "nem megfelelő" riasztókat, "nem megfelelően karbantartott" mentőcsónakokat és "nem az előírtaknak megfelelő" tűzvédelmi ajtókat.

Később, egy októberi skóciai ellenőrzés során két újabb hiányosságra bukkantak. Azonban a hajót egyik vizsgálat után sem tartották vissza.

A 183 méter hosszú Stena Immaculate hajó balesete következtében súlyos környezeti katasztrófa alakult ki, amikor sugárhajtóanyag került a tenger vizébe. Környezetvédelmi szakértők figyelmeztetnek, hogy az olaj és a vegyi anyagok komoly fenyegetést jelentenek a tengeri élővilág számára, beleértve a bálnákat és delfineket, valamint a sziklás partvidéken fészkelő madarakat, mint például a sáskák és gyurgyalagok. Az ilyen szennyezés nemcsak az állatokra, hanem az egész ökoszisztémára is káros hatással lehet.

A Stenna Immaculate üzemeltetője, a Crowley vállalat szerdán bejelentette, hogy a kiömlött üzemanyag várhatóan csupán "korlátozott" hatással bír a környezetre.

Related posts