**Capcom Fighting Collection 2 Teszt: A Harcok Új Világa** A Capcom Fighting Collection 2 megérkezett, hogy újraélessze a klasszikus verekedős játékok varázsát. A gyűjtemény nem csupán a nosztalgia erejével bír, hanem számos új funkcióval és finomítással

A Capcom harmadik verekedős gyűjteménye igazi kincseket rejt, amelyben a kevésbé ismert, de annál népszerűbb játékok sorakoznak. A Power Stone izgalmas csatái mellett a Capcom vs. SNK legendás összecsapásai és a Project Justice karaktergazdag univerzuma is helyet kapott, így egy felejthetetlen élményt kínál a rajongóknak.
Nyolc bunyó egyben
A nagy kiadók közül talán a Capcom az, akik a legigényesebb módon ápolják múltjukat - legyen szó Mega Manről, a Street Fighterekről, vagy éppen az Ace Attorney-sorozatról, ma már minden klasszikus rész jólsikerült gyűjtemények formájában próbálható ki az összes releváns platformon. Rendkívül szimpatikus, hogy a cég nem állt meg a legnagyobb franchise-ok visszahozatalánál, hanem a kicsit szűkebb körben ismert, a világ jelentős részén anno nem is terjesztett játékaikra is sort kerítettek. Az első Capcom Fighting Collection például a Darkstalkers-gyűjteményen túl olyan ritkaságokat is tartalmazott, mint a Cyberbots, vagy a különleges RPG-közeli élményt nyújtó Red Earth. Ezt a kollekciót tavaly követte a Capcom által készített, de a Marvel karaktereit használó játékok szintén roppant igényes gyűjteménye, most pedig megérkezett a Capcom Fighting Collection 2 is. Ez a bejelentés előtti várakozásaimmal szemben nem a Street Fighter 3-játékokra épít, hanem az annál jóval kevésbé ismert, de nem egy esetben fanatikusan imádott játékokra épít - és ezeket furcsa, nem egyszer anno Európát teljesen elkerülő játéktermi verekedős játékok egészítik ki.
Mivel ezúttal nem egy nagy népszerűségnek örvendő franchise adja a gyűjtemény szívét, a válogatás rendkívül sokszínűvé vált. Én személy szerint élveztem ezt a változatosságot, még ha néhány játék nem is tudott igazán lenyűgözni. A kollekció most is nyolc verekedős játékot tartalmaz, a már jól megszokott minőségben: elérhetőek a japán és nemzetközi kiadások, van rollback-kódos online multiplayer, és minden egyes játékhoz készült egy részletes gyakorlási lehetőség (a 2D-s játékok esetében látható hitboxokkal!). A CRT-effektektől kezdve az ellenfelek AI-jának finomhangolásáig minden beállítható különböző lépcsőkben. A múzeumban érdekes fejlesztési vázlatok és festmények várják a látogatókat, valamint remixelt zenék is választhatók, ráadásul a quick save funkció is elérhető, így a megszokott igényességet élvezhetjük ezúttal is. Talán még fontosabb, hogy a fejlesztők külön figyelmet fordítottak arra, hogy a játékok a lehető leggyorsabban reagáljanak a gombnyomásokra - így például a Street Fighter Alpha 3 Upper sokkal élvezetesebb, mint PSP-n, és a Capcom vs. SNK 2 is sokkal dinamikusabb, mint a problémás PS3-as verzió. Nem lepődnék meg, ha a közösség egy emberként választaná a Fighting Collection 2 verzióit, annyira sikerült csökkenteniük az input-késleltetést ebben a kiadásban.
A Street Fighter Alpha 3 Upper és a Capcom vs. SNK: Millennium Fight 2000 két ikonikus verekedős játék, amely a játékosok szívében különleges helyet foglal el. Az Alpha 3 Upper a Street Fighter sorozat egyik csúcspontja, amely gazdag karakterválasztékával és dinamikus harcrendszerével hódítja meg a rajongókat. A játék nemcsak látványos grafikát, hanem mély játékmenetet is kínál, ahol a combo rendszerek mesteri elsajátítása kulcsfontosságú a győzelemhez. Ezzel szemben a Capcom vs. SNK: Millennium Fight 2000 egy izgalmas crossover, amely a Capcom és a SNK univerzuma közötti határokat eltünteti. A játék lehetőséget ad a játékosoknak, hogy kedvenc karaktereiket a két népszerű franchise-ból egyesítsék, így különféle harcstílusokat és stratégiákat kipróbálva. Az egyedi csapatépítési lehetőségek és a különböző harci rendszerek ötvözése új dimenziókat ad a verekedős játékok világában. Mindkét játék különböző élményeket kínál, és a verekedős játékok rajongóinak kötelező darabjai, amelyekben a precizitás és a taktikai gondolkodás kulcsszerepet játszik.
Az egyéni preferenciáktól függően lehet, hogy valaki először a 2D-s, pixelgrafikát felvonultató Capcom vs. SNK játékok világába merül el, vagy éppen a poligonokra épülő, rendkívül szórakoztató Power Stone páros varázsolja el. Mindkét minisorozat mindkét játéktermi epizódja itt van, és mindegyik tökéletes emulációnak örvend. A CvS sorozat már puszta létezésével is hatalmas népszerűségnek örvendett, hiszen két ikonikus bunyósorozat, a Capcom és az SNK karaktereinek összecsapásáról van szó. Szerencsére a Capcom által készített crossover játékok valóban sikerült jól eltalálni. Nem állítom, hogy a CvS2 hat különböző Groove harci stílusát tudatosan ki tudnám használni, de az próbálkozásaim során hatalmas örömöt lelek a 44 tökéletesen kiegyensúlyozott karakternek köszönhetően. A második rész számomra az aranyérmet érdemli ki: a négygombos SNK kiosztás helyett a hatgombos SF irányítása sokkal kényelmesebb számomra.
Capcom vs. SNK 2: Mark of the Millennium 2001 és Power Stone
Ha a CvS sorozat a taktikai, fokozatosan elsajátítható, professzionális verekedős játékok világát képviseli, akkor a Power Stone széria ennek éles ellentéte. Ezek a játékok négyfős arénaharcokról szólnak, teljesen 3D-s környezetben, ahol a humor, az egyediség és a szórakoztató karakterek dominálnak. A címadó kristályok összegyűjtésével karakterünk erősebbé válik, és egyetlen gombnyomással aktiválható overdrive támadásokat kapunk - igazi élvezet figyelni, ahogy ellenfelünkből kiszedjük az általa összegyűjtött kristályokat, majd brutális kombókkal még inkább helyre tesszük! Ezek a megoldások már önmagukban is jelzik, hogy a Power Stone nem egy hagyományos verekedős játék. A legnagyobb különbség talán az, hogy itt nem lehet blokkolni - az ellenfelek támadásait, a felénk hajított bútorokat, ránk lövöldözött rakétákat és az arcunkba rúgott hordókat manuális kitéréssel kell elkerülnünk. Noha az eredeti rész is megér egy próbát, a második rész jelentős előrelépést hoz, különösen a dinamikusan változó pályáinak köszönhetően. Az egyik helyszín például egy vadul manőverező katonai repülőgép belseje, amelynek pusztulása után a karakterek még a zuhanás közben is összecsapnak, a bunyó pedig egy, a föld felé száguldó roncsban ér véget. Sajnos a Dreamcast verziók extra játékmódjait itt nem találjuk, pedig a Power Stone sorozat esetében ezek a bónusz módok kiemelkedően gazdagították a játékélményt.
A Power Stone 2 és a Capcom Fighting Evolution két izgalmas verekedős játék, amelyek nemcsak a harci mechanikájuk miatt emlékezetesek, hanem a karakterek színes palettája és a dinamikus játékmenet miatt is. A Power Stone 2 egy igazi klasszikus, amely a 3D-s arénákban zajló, szórakoztató harcokat helyezi a középpontba. A játékosok különböző karaktereket irányítanak, akik különleges képességekkel rendelkeznek, miközben interaktív környezetben küzdenek egymással. A Power Stone gyűjtése és a karakterek egyedi stílusa mind hozzájárul a játék lebilincselő élményéhez. Ezzel szemben a Capcom Fighting Evolution egy crossover játék, amely a Capcom univerzumának sok ikonikus karakterét hozza össze. A játék célja, hogy a különböző verekedős játékok elemeit ötvözze, lehetőséget adva a játékosoknak, hogy kedvenc karaktereikkel küzdjenek egymás ellen. A karakterek különböző harci stílusai és specialitásai igazi kihívást jelentenek, míg a grafika és a hangzás egyedülálló atmoszférát teremt. Mindkét játék a verekedős műfaj kedvelőinek kínál szórakoztató élményeket, a Power Stone 2 a szórakoztató, arcade-stílusú harcokra fókuszál, míg a Capcom Fighting Evolution a karakterek sokszínűségére és a klasszikus harci elemek kombinálására épít.
A fennmaradó négy hely közül az egyik a Street Fighter Alpha 3 Upper, amely a legendás 2D-s játéktermek utolsó Street Fighter epizódja. A korábbi versenyek tapasztalatai alapján a játék igyekezett csökkenteni a túlhatalommal bíró karakterek dominanciáját, és orvosolta azt a bugot, ami végtelen kombók indítását tette lehetővé. Emiatt a japán versenyzők némelyike szkeptikusan fogadta az Upper újrakiadását, de mivel én nem tartozom az elit játékosok közé, nagy lelkesedéssel fedeztem fel a sokféle karaktert és azok különböző harci stílusait. A következő cím a Capcom Fighting Evolution, amely a cég különböző verekedős játékaiból gyúrta össze a szereplőket: Ken és Chun-Li a Red Earth dinoszauruszával, míg a Darkstalkers karakterei a Street Fighter Alpha újdonságaival mérkőzhetnek meg. Sajnos, a játék sem a háttereivel, sem az animációival nem éri el a legmagasabb szintet, és a karakterválasztás is megérdemel némi kritikát. A gyűjtemény számomra legkevésbé izgalmas része a Plasma Sword volt, egy lassú és, tapasztalataim szerint, meglehetősen kiegyensúlyozatlan 3D-s verekedős játék. A három hónappal később debütáló Soulcalibur árnyékában jogosan felejtődött el, még ha a meccseket színes minijátékok szakítják is meg. Viszont hatalmas öröm volt újra találkozni a Project Justice-szal, egy anime stílusú, középiskolai környezetben játszódó bunyós játékkal. Itt a különböző iskolák karakterei, akik saját, színes hobbijaikból merítenek: a komolyzenét kedvelő hegedűs diák ütései, a focira megszállott játékos labdával való támadása, és a papi iskola növendékének kereszt-támadásai mind-mind totális őrületet hoznak a játékba, a lehető legjobb értelemben.
A "Plasma Sword: Nightmare of Bilstein" és a "Project Justice" két izgalmas videojáték, amelyek a harci játékok világában különleges helyet foglalnak el. Az előbbi egy futurisztikus, sci-fi környezetben játszódik, ahol a játékosok különböző karakterekkel mérhetik össze erejüket egy dinamikus és látványos küzdelem során. A "Project Justice" viszont egy modern, utcai harcokkal teli univerzumban kalauzol el minket, ahol a barátság és a csapatmunka kulcsszerepet játszik a győzelem elérésében. Mindkét játék egyedi stílusával és karaktereivel vonza a játékosokat, akik nemcsak a harci technikák elsajátítására, hanem a történet mélyebb megértésére is törekednek. A "Plasma Sword" futurisztikus fegyverzete és különleges képességei, míg a "Project Justice" színes karakterei és változatos helyszínei mind hozzájárulnak ahhoz, hogy a játékélmény felejthetetlen legyen. A két cím különböző megközelítéseket alkalmaz a harc mechanikájában, lehetővé téve, hogy a játékosok saját stílusuknak megfelelően válasszanak.
A gyűjtemény továbbra is két negatívummal bír - de nem objektív hibák ezek, hanem hiányzások: egyrészt nincs benne crossplatform multiplayer, másrészt pedig minden játék esetében csak és kizárólag a játéktermi verzió tartalmát kapjuk, a mindenféle konzolos portok extra karakterei és játékmódjai nélkül. Mivel az árazás kedvező, és a nyolc játék mind az arcade- és sztorimódok szerelmeseinek, mind a versus-veteránoknak elegendő tartalmat biztosít, az utóbbi megbocsátható - az előbbit pedig a megfelelő platformválasztással lehet kivédeni. Ezen túl azonban csak dicsérni lehet az újabb Fighting Collectiont: benne van minden opció, amit csak elvárhatunk, nagy többségét ma is remekül működő játékok alkotják, és játszhatóság tekintetében is óriási előrelépéseket hozott. Most, amikor a Street Fighter 6 uralja a verekedős játékokat, remélhetőleg sokan próbálják ki ezeket a kicsit furcsább, és éppen ezért néha talán még érdekesebb játékokat is a Capcom múltjából.
A Capcom Fighting Collection 2 mostantól elérhető PC-n, PlayStation 4-en és 5-ön, Nintendo Switch-en, valamint Xbox konzolokon.
A tesztjátékot a magyarországi forgalmazó, a Cenega Hungary, bocsátotta rendelkezésünkre.
Bényi László egy olyan név, amely mögött sokféle történet és élmény rejlik. Talán egy tehetséges művész, aki a vásznain keresztül fejezi ki érzéseit, vagy egy elhivatott tanár, aki a tudás iránti szenvedélyével inspirálja a diákjait. Az ő története bizonyára tele van kihívásokkal, sikerekkel és tanulságokkal, amelyek mind hozzájárulnak ahhoz, hogy ma ott tart, ahol van. Minden egyes találkozás, minden egyes döntés formálta őt, és a környezetében élők életére is hatással van. Bényi László tehát nem csupán egy név, hanem egy élő példa arra, hogy az egyediség és a szenvedély hogyan találkozhat a mindennapokban.
Természetesen! Itt van egy egyedi összefoglalás: **Összefoglalás**: Az összefoglalás célja, hogy lényegre törően összefoglalja a főbb pontokat egy adott témában. Ez segít a lényeg gyors megértésében és a fontos információk kiemelésében, miközben a részletek elhagyásával a figyelmet a legfontosabbakra irányítja. Az összefoglalás készítésekor fontos, hogy az író megértse a tartalom lényegét, és azt világosan, tömören adja át az olvasónak. Az eredmény egy átlátható, könnyen emészthető áttekintés, amely hatékonyan támogatja a tanulást és a tájékozódást.
Míg az első Capcom Fighting Collection a Darkstalkers univerzuma köré épült, a második a Marvel világát idézte meg, a harmadik kiadás egy sokszínű, meglepetésekkel teli válogatás a cég kevésbé ismert verekedős játékainak sorából. Jó hír, hogy a gyűjteményben található játékok többsége még ma is élvezetes élményt nyújt, így azok, akik hajlandóak adni egy esélyt ennek a kollekciónak, új kedvencek felfedezésére számíthatnak, legyen szó offline vagy online módról.
A Capcom Fighting Collection 2 legfőbb pozitívumai:
Fedezd fel a Capcom sokszínű verekedős játékainak izgalmas világát! A Capcom vs. SNK 2, a Power Stone sorozat és a Project Justice nemcsak a nosztalgia kedvelőinek, hanem minden játékos számára felejthetetlen élményt nyújt. Az emuláció kiemelkedő minőségű, így a régi kedvencek újraélednek, miközben a számtalan testreszabási lehetőség garantálja, hogy mindenki megtalálja a számára legmegfelelőbb beállítást. A gyakorlatot segítő módok kiválóan segítenek a fejlődésben, és a zenék között az eredeti dalok mellett remixek is várnak rád, hogy minden mérkőzés még emlékezetesebb legyen!
A Capcom Fighting Collection 2 legfőbb gyengeségei a következők:
A játék nem kínál cross-platform multiplayer lehetőséget; csupán a játéktermi verziók tartalmát tartalmazza. Ezenkívül a múzeumi anyagokhoz nem elérhető angol nyelvű kommentár.