Budapest szívében bontogatja szárnyait a világ egyik legkedveltebb gasztropiaca, a Time Out Market.

A legkiemelkedőbb hazai séfek és vendéglátók közül elsőként az Anyukám Mondta, a Pingrumba, a 101 Bistro és a Szaletly csatlakozik a Time Out Market Budapesthez, az italkínálatot pedig a Dreher Tanksör gazdagítja.
New York, Lisszabon, Montreal, Dubaj, Fokváros és Oszaka után Budapesten is megnyílik a Time Out Market, a világ első, kifinomult válogatással megalkotott gasztronómiai és kulturális piaca, amely egy tető alatt gyűjti össze egy város legjavát: a legjobb séfeket, éttermeket, italokat és kulturális élményeket.
A Time Out Market Budapest a történelmi Corvin Áruház első emeletén fog megnyílni idén, és célja, hogy egyedülálló élményt nyújtson. Az innovatív koncepció felöleli Budapest és környéke legkiválóbb ízeit: helyi séfek és vendéglátók remekművei, izgalmas italválaszték és színes kulturális programok keverednek itt, hogy egy különleges, ugyanakkor barátságos találkozóhely jöjjön létre a megújuló Blaha Lujza téren.
Közel 2500 négyzetméteren, tizenegy díjnyertes és feltörekvő helyi vendéglátó kínálatában ínycsiklandó kulináris élmények várják a látogatókat. A három bár, öt rendezvényhelyszín és körülbelül 540 ülőhely lehetőséget biztosít arra, hogy a vendégek különböző társaságokkal élvezhessék az étkezéseket. A közösségi asztalok, a nyitott konyhák és az esztétikus térkialakítás egy barátságos, otthonos légkört teremtenek, ahol családtagokkal, barátokkal vagy akár egyedül is kellemesen eltölthetjük az időt. A Time Out Market nemcsak a gazdag étel- és italkínálatával vonzó, hanem egész évben zajló színes kulturális programjaival is, amelyek garantálják, hogy mindenki megtalálja a számára ideális és megfizethető élményt.
A koncepció egyedülálló gasztronómiai és kulturális piacteret teremt, amely a világ első szakértők által összeállított gyűjteménye, és a város legkiválóbb ajánlatait hozza össze egyetlen helyszínen. 2014-ben indult el Lisszabonban, egy történelmi vásárcsarnok átalakításával, és azóta már tizenegy városban, többek között New Yorkban, Montréalban, Dubajban, Barcelonában, Fokvárosban és Oszakában hódít, mindig a helyi értékekre alapozva. A budapesti helyszín lesz az első, amely Közép- és Kelet-Európában nyitja meg kapuit, így különlegessé téve a régió gasztronómiai palettáját.
A Time Out Market debütálását övező kampány a Palotanegyed gazdag múltját és dinamikus jelenét egyaránt ünnepli, miközben a helyi tehetségek kiemelésére összpontosít. A cél az, hogy autentikus módon reflektáljon a Palotanegyed sajátos kulturális és gasztronómiai hagyományaira. E gazdag örökség szellemében alakult meg a Time Out Market Budapest koncepciója, amely olyan legendás magyar személyiségeket idéz meg, mint Blaha Lujza, Jászai Mari, Krúdy Gyula, Jókai Mór és Dreher Antal. Ezek az emblematikus történelmi alakok nemcsak utcák és terek nevét adják, hanem tovább éltetik azt a vibráló életérzést és sokszínűséget, amely a Palotanegyedet ma is jellemzi. Ez az örökség nem csupán a helyszín megújulását inspirálja, hanem a kapcsolódó gasztronómiai élmények gazdagítását is elősegíti.
A Time Out Market Budapest első négy kiemelkedő séfjének és étteremtulajdonosának bemutatásával a helyi gasztronómiai színtér élvonalbeli kedvencei és ígéretes tehetségei egyaránt reflektorfénybe kerültek. A közönség ma találkozhatott velük, és izgalmas ízelítőt kaptak a közelgő élményekből. Ahogy a nyitás közeledik, egyre több vendéglátó és kulturális program részletei is napvilágot látnak, így érdemes figyelni a friss híreket!
Az encsi Anyukám Mondta immár harminc éve meghatározó szereplője a hazai gasztronómiának, most először pedig Budapesten is állandó otthonra talált, méghozzá a Time Out Marketben. A Dudás testvérek, Szabolcs és Szilárd, éttermükben az olasz konyha ízeit a magyar vendégszeretet melegével ötvözik. A Margherita DOP pizzától a pármai sonkás, burratás focacciáig minden fogás mögött gondosan válogatott alapanyagok, házi készítésű pizzatészták és egy különleges családi történet áll.
A Time Out Market Budapest induló kampányában az Anyukám Mondta mellé Blaha Lujza társul, mint ikonikus, inspiráló alak. "A nemzet csalogányaként" ismert színésznő és énekesnő egykor karizmájával és szívével vált korának kiemelkedő személyévé. A vendéglátóhely és a művésznő képzeletbeli találkozása olyan tehetséget képvisel, amely őszinte és lélekből fakad - akár a színpadon, akár az asztalnál.
A Pingrumba csapata utazásaikból merít inspirációt. Az étterem kiindulópontja a közel-keleti és észak-afrikai ízvilág volt, onnan továbbindulva pedig bejárták a Kaukázus vidékét, eljutottak Indiáig, és még azon is túl - Kairótól Kalkuttáig. A Time Out Marketen többek között olyan friss zöldségekből és minőségi húsokból készített grillezett fogásokat mutatnak be, amelyeket megoszthatnak és együtt élvezhetnek a vendégek. A menü a felfedezett ízek és hangulatok esszenciáját hozza el élénk fűszerekkel, Budapest egyik legkedveltebb hummuszával és sok grillen készült egészséges fogással, amik között a húsevők, a vegetáriánusok, a vegánok és más diétákat követők is hamar megtalálják majd kedvenceiket.
A kampányban a Pingrumba múzsája Jászai Mari, az elszánt és szenvedélyes színésznő, akinek ereje és karaktere jól illik az étterem színes és lendületes világához. Ahogyan ő mindig teljes odaadással állt színpadra, úgy épül a Pingrumba konyhája is merész, hiteles ízekre és közösségi hangulatra.
A Tajpej pezsgő bisztró kultúrája ihlette 101 Bistro egy különleges gasztronómiai utazásra hívja a budapesti ínyenceket. Az étterem bátran fuzionálja a kínai, japán és nyugati kulináris hagyományokat, miközben hűen tükrözi a tajvani szezonalitás és ízek sokszínűségének filozófiáját. Az igazán egyedivé varázsolja a helyet, ahogyan a globális ízeket magyar alapanyagokkal ötvözi, minden fogást a helyi palettához igazítva, de az autentikus esszenciát megőrizve. A Time Out Marketre érkező "101 Bistro Kedvencek" menü olyan ikonikus ételeket vonultat fel, mint a fűszeres Szecsuáni Spenót és a szaftos Shoupa Csirke, melyek már régóta elnyerték a látogatók szívét. Az étterem nem csupán étkezési élményt nyújt, hanem egy különleges kulturális találkozást is, ahol a hagyományok és az innováció találkozik.
Ez a kreativitás emeli a 101 Bistrót egyedülálló párossá azzal a történelmi múzsával, akinek élénk képzelete, kifinomult ízlése és a gasztronómiai élvezetek iránti szenvedélye volt híres: Jókai Mór, a sokoldalú 19. századi író.
A vendéglő filozófiája a gasztronómiai örökség tiszteletén alapul. Bernát Dániel séf mesterien megkomponált ételei között megtalálhatók olyan népszerű klasszikusok, mint a rakott krumpli, a mákos guba vagy a gulyásleves. Ezek a hagyományos, otthonról hozott ízek friss, szezonális alapanyagokkal és modern szemlélettel kelnek életre a tányérokon.
A Szaletly Krúdy Gyula alakján keresztül idézi meg a magyar polgári étkezések hangulatát és a kávéházi élet pillanatképeit. Az étterem szemlélete és a gasztronómiai hagyományok tisztelete mind hozzájárul ahhoz, hogy életre keltsék Krúdy egykori világát.
A Dreher név mély gyökerekkel bír a magyar sörkultúrában. Több mint 170 éves sörfőző örökséggel a Dreher elkötelezett a kiváló minőség és a folyamatos innováció iránt. A Time Out Market Budapestben a látogatók egy különleges élményben részesülhetnek: friss, pasztőrözés nélküli söröket kóstolhatnak, amelyek gazdag ízvilágukkal és karakterükkel hódítanak. Ezek a sörök nem csupán a hagyományokat idézik meg, hanem Dreher Antal úttörő szellemiségét is tükrözik, aki a 19. században új fejezetet nyitott a magyar sörgyártás történetében.
Borsos Gergely, a Time Out Market Budapest ügyvezető igazgatója elmondta:
"A Time Out Market célja, hogy bemutassa Budapest és 3 magyar régió legizgalmasabb gasztronómiai oldalát. Ennek szellemében jártuk végig a várost és környékét, hogy olyan helyeket találjunk, ahol valódi érték születik, és ahol a karakteres konyha, a szenvedéllyel dolgozó séfek és az egyedi ízek találkoznak. Az így összeállított válogatás a hazai gasztronómia sokszínűségét és kreativitását tükrözi, és olyan élményt kínál, amely a budapestieket és az ide látogatókat egyaránt megszólítja.
Olyan séfek és étterem-tulajdonosok csatlakoznak hozzánk, akik nem csupán szakmai elismerésben részesültek, hanem a közönség szívét is meghódították. Egyedi stílusukkal és karakteres konyhájuk révén formálják a gasztronómiai tájat, amelyben mozognak. Kiemelten fontos számunkra, hogy a már jól ismert és népszerű vendéglátók mellett teret adjunk a tehetséges, feltörekvő szakembereknek is, ezzel gazdagítva a palettát és új ízeket, élményeket kínálva a közönségnek.
Nagy izgalommal várjuk, hogy idén megnyissa kapuit a budapesti helyszín, a megújult Corvin Palace épületében, a Blaha Lujza téren. Ez a híres helyszín tökéletes hátteret biztosít ahhoz, hogy a gasztronómia és a kultúra egyesülve felejthetetlen élményeket kínáljon. A vendégek így lehetőséget kapnak arra, hogy felfedezzék Budapest vibráló, sokszínű világát.