Béremelés, innováció és friss impulzusok az oktatás világában.

Soltész Miklós, aki a Miniszterelnökségen felelős az egyházi és nemzetiségi kapcsolatokért, kulcsszereplője a hazai közéletnek.
Soltész Miklós köszöntőjében hangsúlyozta, hogy mindenkinek a saját területén kell elvégeznie azt a feladatot, amelyet a nemzetiségi fiatalok és családok támogatására vállalt. „Tudom, hogy ez nem egyszerű, hiszen sok iskolát látogatok, és a különböző településeken eltérő családi helyzetekkel és gyerekekkel találkozom. Néha hajlamosak vagyunk azt hinni, hogy a gazdagabb környezetekben könnyebb a helyzet, de ez nem mindig van így. Ugyanakkor a hátrányos helyzetű területeken is előfordul, hogy a kihívások mellett sokszor ott találjuk a megoldásokat.” A miniszter kiemelte, hogy mindenkinek a saját közegében kell keresnie a válaszokat arra, hogyan támogathatjuk helyesen a gyermekeket, hogy felnőttkorukban megőrizzék gyermeki szívüket, anélkül, hogy infantilissá válnának. Fontos, hogy felkészítsük őket a pályaválasztásra, hogy ne csak céltalanul kóboroljanak fiatal felnőttként, hanem valódi értékes tagjaivá váljanak a társadalomnak.
Az idei találkozóra hét különböző magyarországi nemzetiség pedagógusai jöttek el a Velencei-tó partjára - a szlovének hiányoztak egyedül.
- Azt is köszönöm, hogy türelemmel voltak sok-sok döntés előtt, és ezzel leginkább a pedagógus béremelésre gondolok - folytatta az államtitkár. - Nagyon nehéz volt, mégis meg tudtuk hozni az intézkedéseket, és ezt óriási eredménynek tartom a Covid-járvány után, egy háború közepette. Ez jó üzenet a társadalom felé, mert bármerre járok, látom, hogy sokan akarnak pedagógusok lenni a fiatalok közül. Jövőre is tervezünk ilyet. Minden tiszteletem az önöké, nagyon nagy köszönet jár a kitartásáért mindenkinek, aki szótlanul tette a dolgát.
Soltész Miklós egy nappal korábban Szarvason, a nemzetiségi pedagógusképzésről elmondta: a kormány, az önkormányzatok és különböző fenntartók részéről a feltételeket biztosítják. A béremeléseken, fejlesztéseken, különböző támogatási rendszereken keresztül megújult az összes nemzetiségi iskola az elmúlt évtizedben. A nevelés, a tudás, a "lelki oldal" a pedagógusok kezében van és ez a nehezebb, "ez a sziszifuszi munka" kitartást igényel. Kiemelte, hogy 2010 óta az egyházi oktatási-nevelési intézményekbe járó diákok száma több mint duplájára nőtt.