Az Instagram hivatalosan is cáfolta azt a pletykát, miszerint lehallgatná felhasználóit.

Az utóbbi években sokak számára ismerős lehet az a teória, miszerint bizonyos online platformok, mint például a Facebook és az Instagram, folyamatosan figyelemmel kísérik a felhasználók beszélgetéseit, hogy ennek segítségével még pontosabb hirdetéseket tudjanak megjeleníteni. Adam Mosseri, az Instagram vezetője azonban ismételten megcáfolta ezt a feltételezést, hangsúlyozva, hogy a platform nem alkalmaz ilyen gyakorlatokat.
Mosseri egy videóban közölte gondolatait, megmagyarázva, hogy milyen okok állhatnak annak a hátterében, hogy a felhasználók olyan hirdetéseket látnak, amikről korábban beszéltek.
Súlyos adatvédelmi jogsértés lenne, ha lehallgatnánk a felhasználókat
- emelte ki az Instagram vezetője. Mosseri emellett megemlítette, hogy a telefon jelezné a felhasználóknak, ha használatban lenne a mikrofon, ráadásul ez jobban merítené az akkumulátort.
Mint mondta, az AI és az adatvezérelt kampányok korában egyébként sincs szükség arra, hogy lehallgassák a felhasználókat. Az adatvezérelt hirdetések esetében ugyanis figyelembe veszik, hogy a felhasználó mire kattintott rá - hiszen lehet, hogy az kapcsolódott az adott termékhez, vagy rá is kerestek arra. A termék ezért jelenhet meg a hirdetések között.
Ezen kívül a platform együttműködik különböző hirdetőkkel, akik megosztják a cookie-k által gyűjtött információkat. Ezekből az adatokból kiderül, hogy a felhasználók mely weboldalakat látogatták meg, és hogy a hasonló érdeklődésű felhasználók milyen tartalmakra kattintottak, vagy mire kerestek rá. Mosseri megjegyzi, hogy előfordulhat, hogy a felhasználók már korábban találkoztak a hirdetéssel, amely egy beszélgetés után ismét megjelenik számukra, bár azelőtt esetleg nem figyeltek rá.
Az Instagram nemrégiben elérte a 3 milliárd havi aktív felhasználót, ezzel messze megelőzve a vetélytársakat.