Az automata traffipaxok eltörlése: véleményük szerint csupán a pénz beszedésére szolgálnak.
A kanadai kormány véleménye szerint a sebességmérő kamerák csupán a pénzgyűjtés eszközeként szolgálnak, ezért ők inkább forgalomcsillapító útszakaszokat kívánnak kialakítani.
Kanada egyik legnépesebb tartományában, Ontarióban heves diskurzus bontakozott ki a sebességmérő kamerák ügyében. Doug Ford tartományi miniszterelnök határozottan arra törekszik, hogy véglegesen eltöröljék az automatikus traffipaxokat.
A politikus szerint ezek a kamerák nem lassítják a forgalmat - csak pénzt szednek be az autósoktól.
"Ha mérünk és büntetünk, attól még gyorshajtani ugyanúgy lehet. Ahelyett, hogy csekkeket postázunk, inkább az utakat kellene úgy megépíteni, hogy azok maguktól visszafogják a sebességet" - érvelt Ford.
A miniszterelnök nem kímélte az önkormányzatokat sem, és határozottan fogalmazott: "Mohók, csupán a bevétel érdekli őket." Szerinte a megoldás kulcsa az infrastruktúra fejlesztésében rejlik - gondoljunk csak a körforgalmakra, fekvőrendőrökre és forgalomcsillapító szigetekre. Ezek a lépések valóban hozzájárulhatnak az utak biztonságának növeléséhez.
Ford állítása szerint Ontarióban 444 önkormányzat van, és ezek közül 407 egyetértene azzal, hogy a traffipaxokat ideje lenne a múlté tenni. Bejelentette, hogy törvényjavaslatot készül benyújtani a sebességmérő kamerák betiltására. A javasolt intézkedések részeként a meglévő készülékeket eltávolítanák, és azokat új figyelmeztető táblák és villogó jelzések váltanák fel.
"Amint sikerül megvalósítanunk a körforgalmak és fekvőrendőrök kiépítését, garantálom, hogy a gyorshajtásnak vége szakad. Ez biztos, mint a napfelkelte!" - jelentette ki határozottan a politikus.
Az Ontarioi Rendőrfőnökök Szövetsége, az Önkormányzatok Szövetsége, valamint Toronto polgármestere is határozottan támogatja a kamerás sebességmérő rendszereket. Álláspontjuk szerint ezek a technológiák valóban hozzájárulnak a gyorshajtás csökkentéséhez, ezzel pedig biztonságosabbá teszik az utakat. Ez nemcsak az autósok, hanem a gyalogosok, kerékpárosok, és különösen a gyerekek védelmét is szolgálja.
Egy friss kutatás is ezt támasztja alá: a Toronto Metropolitan University elemzése szerint a város iskolai övezeteiben 2020 és 2022 között a traffipaxok telepítése után 45 százalékkal csökkent a gyorshajtások aránya. A rendőrség szerint ez elég egyértelmű bizonyíték arra, hogy a kamerák igenis működnek.
Úgy tűnik, hogy Doug Ford jelenleg egyedülálló küzdelmet folytat a traffipaxokkal szemben. A kérdés csupán az, hogy végül az autósok vagy a közlekedésbiztonsági szakértők érvei kerülnek majd túlsúlyba.




