A rajtgumik kulcsszerepet játszhatnak Sao Paulóban.
A gumiválasztás és a bokszkiállások száma a Sao Pauló-i Nagydíjon sokkal összetettebb, mint pusztán a hagyományos versenystratégia. Az időjárás, például az eső, jelentős hatással van a verseny során alkalmazott gumikra. Ha az eső elered, majd később eláll, az esőgumik használata és a megfelelő időzítés kulcsfontosságúvá válik, hiszen ezek a döntések döntően befolyásolják a verseny kimenetelét.
Ha csupán a slick gumikra vonatkozó stratégiákat elemezzük, akkor a verseny kezdetén választott gumik típusa kulcsfontosságú lehet a végső eredmény szempontjából. Az igazi kihívás abban rejlik, hogy a Pirelli által megadott előrejelzés az első etap hossza tekintetében meglehetősen hasonló a lágy és közepes keverékű gumik esetében, hiszen mindkét esetben 18 és 26 kör között ingadozik.
A leggyorsabb versenystratégia egy bokszkiállást igényel: a verseny elején lágy gumikon kell rajtolni, majd 24-30 kör után váltani közepes keverékre, hogy elérjük a célt. Ez a megoldás várhatóan a legjobb pilóták számára kedvez, mivel számukra tiszta levegő áll rendelkezésre a pályán.
Ezt követi két kétkiállásos opció, a különbség az etapok hosszában van: 18-24 vagy 20-26 kör az elején lágy slick gumikkal, majd két különböző etap közepes keverékkel, ahol a két etap közötti különbség akár 7 kör is lehet.
Képzelj el egy olyan versenystratégiát, amely egy kiállásra épül, ahol a lágy gumikra támaszkodva indulunk egy rövid, 16 és 22 kör közötti első etappal. Ezt követően a célig már kemény gumikkal folytatnánk, ami logikus választás, hiszen a verseny összesen 71 kör hosszú. Emellett létezik egy alternatív megközelítés is, amely közepes keverékű gumikat alkalmazna az első szakaszban, egy 20-26 körös etap keretein belül, majd onnan szintén kemény gumikra váltva haladnánk a cél felé.
Ha azonban esik az eső, akkor a slick gumik csak egy részét képezik a gumiválasztásnak, és az esőgumikkal való munka, különösen száradó pályán, szintén nagyon fontos tényező lesz.





