Egy 630 ezer kilométert futott, honvédségi Opel Astra eladása nem tűnik a legjobb ötletnek. Az ilyen futott kilométerrel rendelkező autók általában már sokat megéltek, és a karbantartási költségek is magasabbak lehetnek. Érdemes megfontolni, hogy inkább t

Üdvözlöm, Balló Marci vagyok, az autókereskedelem világában otthonosan mozgó szakember, a KRAFT Autó vezetője. Életem során több ezer autó adásvételén keresztül nyertem tapasztalatokat, és ez alapján alakítom ki véleményemet a járművekről. Fontos hangsúlyoznom, hogy amit mondok, az nem kőbe vésett igazság; egy autó valódi értéke leginkább a gazdáján múlik. Célom, hogy a tudásom és tapasztalataim révén segítsek Önnek a legjobb döntések meghozatalában.
Tisztelt Totalcar!
Öt éve birtoklom egy 2000-es évjáratú Opel Astra G 1.6 16V Elegance modellt, amely azóta hűséges társammá vált. Az évek során sokat invesztáltam az autó fenntartásába, és mostanra úgy érzem, elérkezett az idő, hogy búcsút mondjak neki.
Az autó 2000.11.15-én lett forgalomba helyezve, első tulajdonosa a Magyar Honvédség volt, itt futott kb. 17 évet, mikor is lecserélték a jelenlegi Vitarákra. Aztán kb. 2 évig egy lerakatban pihent, ezután tettem rá szert 2019-ben, de első tényleges használat egy szerviz után történt meg, 2020 februárban.
Azóta, hogy eltelt ez az időszak, szinte minden, ami cserére szorult, már megújult: az első és hátsó fékek, a kuplung, a vezérlés, valamint a hátsó lengéscsillapító rugók is frissítve lettek. Az első lengéscsillapítók cseréje is már a közelben van. Emellett az önindító, a tetőkárpit és a gyári rádió fejegység is újra lett helyezve.
Bár a kocsi nem a legszebb látvány, de talán érthető, miért van benne ennyi kilométer: jelenleg 631 000 km-nél tart. Az elmúlt öt év alatt én magam 150 ezer kilométert tettem bele. A motor egy gyári Ecotec 1.6 literes, 16 szelepes benzinmotor, és a kocsi klímás is – bár nekem sosem volt szükségem rá, mivel nyáron mindig lehúzott ablakkal közlekedem, így nem tudom, hogy a klíma egyáltalán működik-e. A gumik, amiket használok, már körülbelül 4-5 évesek, és évente elviszem olajcserére, szűrőkkel együtt. Az olajat év közben szoktam kiegészíteni a flakon maradékával, 3 hónappal a csere előtt. A kocsi jól fut, nem versenyautó, de megbízhatóan teszi a dolgát. Most, hogy az új autó vásárlása előtt állok, szeretném tudni, mi lenne a legjobb lépés a régi kocsimmal: érdemes eladni? Vagy inkább bontóba vigyem? Esetleg bevihetném egy kereskedéshez? Melyik megoldás lenne a legelőnyösebb számomra?
Nagyon várom, hogy megkaphassam a válaszukat!
Ákos egy különleges név, amely számos jelentést hordozhat magában. E név viselője gyakran kreatív, érzékeny és tele van ambícióval. Az Ákosok általában könnyen barátkoznak, és képesek mély kapcsolatokat kialakítani másokkal. Emellett sokszor van bennük egyfajta művészi hajlam, amely lehetővé teszi számukra, hogy egyedi módon fejezzék ki magukat. Az életük tele van kalandokkal, és mindig keresik az új élményeket, amelyek gazdagítják a világképüket. Az Ákos név tehát nem csupán egy egyszerű azonosító, hanem egy életstílus, amely sokszínűséget és mélységet rejt magában.